שערוריה אין ענגלאנד וועגן נעמען פראגראמען (under 5)

באריכטן און אנאליזן

די אחראים: אחראי, געלעגער

אוועטאר
משהזוךמיר
שר ארבעת האלפים
תגובות: 4991
זיך איינגעשריבען אום: מיטוואך סעפטעמבער 14, 2016 3:24 pm
לאקאציע: איך קען נישט אויסזאגן ווייל משה וועט מיך קענען טרעפן

תגובהדורך משהזוךמיר » מאנטאג ינואר 22, 2018 4:20 pm

צהלה ושמחה האט געשריבן:איינער דא האט שוין וועריפייד א איסור אויף צו חתמנ'ן אז מען דארף שוין זוכען א היתר?!

איז טאקע די גאנצע שקליא וטריא דא לאיסור ווייל דאמב האט געוויינט ביי א דרשה?! דאס איז די נייע סטענדערט אויף היתר ואיסור?

זאג, דו קויפסט עסן אן קיין השגחה וויבאלד עס איז נישט וועריפייד אז ס'איז אסור?
Get your facts first, then you can distort them as you please.

יהיה כן
שר תשעת אלפים
תגובות: 9196
זיך איינגעשריבען אום: זונטאג מאי 03, 2009 2:25 pm

תגובהדורך יהיה כן » מאנטאג ינואר 22, 2018 4:24 pm

צהלה ושמחה האט געשריבן:איינער דא האט שוין וועריפייד א איסור אויף צו חתמנ'ן אז מען דארף שוין זוכען א היתר?!

איז טאקע די גאנצע שקליא וטריא דא לאיסור ווייל דאמב האט געוויינט ביי א דרשה?! דאס איז די נייע סטענדערט אויף היתר ואיסור?

לידיעתך, הרה"ג ר' יעקב דוד דאמב שליט"א איז נישט קיין קטלא קניא

אוועטאר
יש מזל
שר חמישים ומאתים
תגובות: 426
זיך איינגעשריבען אום: זונטאג יוני 11, 2017 1:46 pm

תגובהדורך יש מזל » מאנטאג ינואר 22, 2018 4:26 pm

לאנדאנער האט געשריבן:אגב דער בריוו האט די קאנסיל געשיקט אין סעפטעמבער און עס איז שוין לאנג געתחמ'ט (קיינער האט נישט געליינט וואס ס'שטייט דארט ביז ר' שמואל לעוו האט עס געזאגט ביי א מיטינג פון אלע מוסדות) עס איז בלויז נוגע אויף קומענדיגע סעפטעמבער

כאב געמיינט אז הרה"צ ר' משה שמואל ראטענבערג שליט"א (אדמו"ר מקאסאן מלפנים מנהל גשמי געטער'ס חדר) האט עס אויפמערקזאם געמאכט פאר שמואל כ"ץ (מנהל גשמי ד'געטער'ס) און ער האט עס פארגעווארפן פאר הרה"צ ר' בעריש מייזליש שליט"א (מהנהלת בנות ירושלים)?

אוועטאר
צהלה ושמחה
שר חמישים ומאתים
תגובות: 472
זיך איינגעשריבען אום: דאנארשטאג מאי 11, 2017 5:22 pm

תגובהדורך צהלה ושמחה » מאנטאג ינואר 22, 2018 4:28 pm

משהזוךמיר האט געשריבן:
צהלה ושמחה האט געשריבן:איינער דא האט שוין וועריפייד א איסור אויף צו חתמנ'ן אז מען דארף שוין זוכען א היתר?!

איז טאקע די גאנצע שקליא וטריא דא לאיסור ווייל דאמב האט געוויינט ביי א דרשה?! דאס איז די נייע סטענדערט אויף היתר ואיסור?

זאג, דו קויפסט עסן אן קיין השגחה וויבאלד עס איז נישט וועריפייד אז ס'איז אסור?


נקוא האי כללא בידך, יעדע איסור ושערוריה וחרמות וקנמות וואס קומט פון עסקנים, פון אייוועלט, אדער פון אנדערע סאושעל וועבזייטלייך. איז הונדערט פארצענט מותר ביז די רבנים זאגען נישט אז עס איז אסור.

דער איינציגסטער וואס קען ארויסגעבן א איסור איז א רב בישראל.

וכו"כ נעם דיר אריין נאך א כלל גוט צו וויסען אין די היינטיגע וועלט, א קהילה אדער א מוסד האט אחראים, רבנים ודיינים, רבי'ס וואס זענענן זיי אחריות אויפן מוסד, און ווען א בעל דרשן איז מעורר איבער א מכשול וואס זיינע געפילן זאגן אים אז עס קען זיין א פראבלעם, דאן האט ער נאר גערעדט צו די מענטשן וואס זענענן אינטער זיין קהילה, אינטער זיין מוסד, אדערווייז איז קיינער נישט אחראי צו הערן זיינע ווערטער.

דערויף האב איך געפרעגט ווערט דא זוכט א היתר ווען די איסור איז קיינמאל נישט געווארען באשטעטיגט.
לעצט פאראכטן דורך צהלה ושמחה אום מאנטאג ינואר 22, 2018 4:29 pm, מאל פאראכטן געווארן 1 סך הכל.
א איד דארף פרייליך זיין, נאר פרייליך זיין.

אוועטאר
יש מזל
שר חמישים ומאתים
תגובות: 426
זיך איינגעשריבען אום: זונטאג יוני 11, 2017 1:46 pm

תגובהדורך יש מזל » מאנטאג ינואר 22, 2018 4:29 pm

משהזוךמיר האט געשריבן:
צהלה ושמחה האט געשריבן:איינער דא האט שוין וועריפייד א איסור אויף צו חתמנ'ן אז מען דארף שוין זוכען א היתר?!
איז טאקע די גאנצע שקליא וטריא דא לאיסור ווייל דאמב האט געוויינט ביי א דרשה?! דאס איז די נייע סטענדערט אויף היתר ואיסור?

זאג, דו קויפסט עסן אן קיין השגחה וויבאלד עס איז נישט וועריפייד אז ס'איז אסור?

און דא רעדט מען נישט פון סתם א איסור נאר פון אונטערשרייבן אז מ'גייט מחנך זיין תשב"ר לכפירה ממש
דארף מען טרעפן א איסור דערויף???
אדער מ'טאר אפילו נישט זוכן קיין היתר

סידיראם
שר האלפיים
תגובות: 2178
זיך איינגעשריבען אום: דאנארשטאג דעצמבער 03, 2015 1:04 pm

תגובהדורך סידיראם » מאנטאג ינואר 22, 2018 4:30 pm

צהלה ושמחה האט געשריבן:וואס איז די תורה׳דיגע פראבלעם צו חתמנ׳ן אזא דאקאמענוט, איז עס א פראבלעם פון ״מדבר שקר תרחק״ ווייל למעשה גייט מען עס אפשר נישט פאלגען?


אפילו אויב מען גייט דאס למעשה נישט פאלגן, איז דאס נאך אלס א איסור מצד חילול השם, אז די גוי זעהט אז די אידן זענען מסכים זיך צו בייגן אויף עניני אמונה.

(עס ליגט מיר אין קאפ אז עס איז דא א הלכה אז א זאך וואס איז אסור לבני עכו"ם, טארן אידן אויך נישט טוהן, ויש לברר הדבר)

א חילול השם איז דאס זיכער, איך קען דיר אבער זאגן איין זאך. יעדער גייט ווייטער נעמען ליידער, די נסיון איז גרויס.
EXCLUSIVE COUPONS ON AMAZON FOR YOU NOW!!!!! http://amzn.to/2tHqNZZ

אוועטאר
צהלה ושמחה
שר חמישים ומאתים
תגובות: 472
זיך איינגעשריבען אום: דאנארשטאג מאי 11, 2017 5:22 pm

תגובהדורך צהלה ושמחה » מאנטאג ינואר 22, 2018 4:31 pm

יש מזל האט געשריבן:
משהזוךמיר האט געשריבן:
צהלה ושמחה האט געשריבן:איינער דא האט שוין וועריפייד א איסור אויף צו חתמנ'ן אז מען דארף שוין זוכען א היתר?!
איז טאקע די גאנצע שקליא וטריא דא לאיסור ווייל דאמב האט געוויינט ביי א דרשה?! דאס איז די נייע סטענדערט אויף היתר ואיסור?

זאג, דו קויפסט עסן אן קיין השגחה וויבאלד עס איז נישט וועריפייד אז ס'איז אסור?


און דא רעדט מען נישט פון סתם א איסור נאר פון אונטערשרייבן אז מ'גייט מחנך זיין תשב"ר לכפירה ממש
דארף מען טרעפן א איסור דערויף??? אדער מ'טאר אפילו נישט זוכן קיין היתר


און וויפול פרקים משניות האסטו שוין געלערנט אז דו האסט שוין א דעה בהשקפה, הנהגה, ודיני איסור והתיר?
א איד דארף פרייליך זיין, נאר פרייליך זיין.

יהיה כן
שר תשעת אלפים
תגובות: 9196
זיך איינגעשריבען אום: זונטאג מאי 03, 2009 2:25 pm

תגובהדורך יהיה כן » מאנטאג ינואר 22, 2018 4:33 pm

צהלה, סאו זאגסט אזוי, ביז א רב זאגט נישט אז סי'ז נישט כשר, איז אלעס אקעי, כשר וישר ואין לפקפק

סאו ווי אזוי ווערט דער מכשול בכלל געבוירן? ביים רב אין שופלאד?

אוועטאר
יש מזל
שר חמישים ומאתים
תגובות: 426
זיך איינגעשריבען אום: זונטאג יוני 11, 2017 1:46 pm

תגובהדורך יש מזל » מאנטאג ינואר 22, 2018 4:33 pm

סידיראם האט געשריבן:
צהלה ושמחה האט געשריבן:וואס איז די תורה׳דיגע פראבלעם צו חתמנ׳ן אזא דאקאמענוט, איז עס א פראבלעם פון ״מדבר שקר תרחק״ ווייל למעשה גייט מען עס אפשר נישט פאלגען?


אפילו אויב מען גייט דאס למעשה נישט פאלגן, איז דאס נאך אלס א איסור מצד חילול השם, אז די גוי זעהט אז די אידן זענען מסכים זיך צו בייגן אויף עניני אמונה.

(עס ליגט מיר אין קאפ אז עס איז דא א הלכה אז א זאך וואס איז אסור לבני עכו"ם, טארן אידן אויך נישט טוהן, ויש לברר הדבר)

א חילול השם איז דאס זיכער, איך קען דיר אבער זאגן איין זאך. יעדער גייט ווייטער נעמען ליידער, די נסיון איז גרויס.

טור יורה דעה סימן קנז
כל העבירות חוץ מעכו"ם וגלוי עריות וש"ד שאומר לו לאדם שיעבור עליהם או יהרג אם הוא בצנעה אם ירצה יעבור ואל יהרג ואם ירצה להחמיר על עצמו וליהרג רשאי ואם הוא בפרהסיא חייב ליהרג ולא יעבור בד"א שהעכו"ם עובד אליל מכוון להעבירו על דת אבל אם אינו מכוון אלא להנאתו יעבור ואל יהרג ובשעת השמד אפי' על מנהג בעלמא שנהגו אם באים להעביר עליה יהרג ועל יעבור וכו', אסור לאדם לומר שהוא עכו"ם כדי שלא יהרגוהו דכיון שאומר שהוא עכו"ם הרי מודה לדתם וכופר בעיקר וכו'

און ווי איז דען דא א גרעסערע שעת השמד ווי דעס אז זיי ווילן בפירוש אויסמענטשלן אונזער חינוך, ווי איך האב עס אליינס מיטגעהאלטן מערערע מאהל ביי אפסטעט אינספעשאנס, און ווי מ'קען עס קלאר ליינען אין זייערע רעפארטס
לעצט פאראכטן דורך יש מזל אום מאנטאג ינואר 22, 2018 4:38 pm, מאל פאראכטן געווארן 1 סך הכל.

אוועטאר
לאנדאנער
שר חמישים ומאתים
תגובות: 463
זיך איינגעשריבען אום: דינסטאג אפריל 18, 2017 6:32 pm

תגובהדורך לאנדאנער » מאנטאג ינואר 22, 2018 4:36 pm

יש מזל האט געשריבן:
לאנדאנער האט געשריבן:אגב דער בריוו האט די קאנסיל געשיקט אין סעפטעמבער און עס איז שוין לאנג געתחמ'ט (קיינער האט נישט געליינט וואס ס'שטייט דארט ביז ר' שמואל לעוו האט עס געזאגט ביי א מיטינג פון אלע מוסדות) עס איז בלויז נוגע אויף קומענדיגע סעפטעמבער

כאב געמיינט אז הרה"צ ר' משה שמואל ראטענבערג שליט"א (אדמו"ר מקאסאן מלפנים מנהל גשמי געטער'ס חדר) האט עס אויפמערקזאם געמאכט פאר שמואל כ"ץ (מנהל גשמי ד'געטער'ס) און ער האט עס פארגעווארפן פאר הרה"צ ר' בעריש מייזליש שליט"א (מהנהלת בנות ירושלים)?


פונקט פארקערט ר' שמואל לעוו האט עס געזאגט ביי א מיטינג פון אלע מוסדות און שמואל כץ האט עס געהערט און איבערפארציילט פאר קאסאנע רבי וואס האט גערעדט פון דעם ביי שלש סעודות
איך האב קיינמאל נישט געוויסט אז ר' בעריש מייזליש איז פון די הנהלת בנות ירושלים קען זיין איך ווייס נישט

אוועטאר
לאנדאנער
שר חמישים ומאתים
תגובות: 463
זיך איינגעשריבען אום: דינסטאג אפריל 18, 2017 6:32 pm

תגובהדורך לאנדאנער » מאנטאג ינואר 22, 2018 4:37 pm

יש מזל האט געשריבן:
סידיראם האט געשריבן:
צהלה ושמחה האט געשריבן:וואס איז די תורה׳דיגע פראבלעם צו חתמנ׳ן אזא דאקאמענוט, איז עס א פראבלעם פון ״מדבר שקר תרחק״ ווייל למעשה גייט מען עס אפשר נישט פאלגען?


אפילו אויב מען גייט דאס למעשה נישט פאלגן, איז דאס נאך אלס א איסור מצד חילול השם, אז די גוי זעהט אז די אידן זענען מסכים זיך צו בייגן אויף עניני אמונה.

(עס ליגט מיר אין קאפ אז עס איז דא א הלכה אז א זאך וואס איז אסור לבני עכו"ם, טארן אידן אויך נישט טוהן, ויש לברר הדבר)

א חילול השם איז דאס זיכער, איך קען דיר אבער זאגן איין זאך. יעדער גייט ווייטער נעמען ליידער, די נסיון איז גרויס.

טור יורה דעה סימן קנז
כל העבירות חוץ מעכו"ם וגלוי עריות וש"ד שאומר לו לאדם שיעבור עליהם או יהרג אם הוא בצנעה אם ירצה יעבור ואל יהרג ואם ירצה להחמיר על עצמו וליהרג רשאי ואם הוא בפרהסיא חייב ליהרג ולא יעבור בד"א שהעכו"ם עובד אליל מכוון להעבירו על דת אבל אם אינו מכוון אלא להנאתו יעבור ואל יהרג ובשעת השמד אפי' על מנהג בעלמא שנהגו אם באים להעביר עליה יהרג ועל יעבור וכו', אסור לאדם לומר שהוא עכו"ם כדי שלא יהרגוהו דכיון שאומר שהוא עכו"ם הרי מודה לדתם וכופר בעיקר וכו'


דא איז נישט ממש גלייך ווייל מזאגט נאר אז מען גייט עס נישט זאגן פאר די קינדער נישט אז מען האלט נישט אזוי

אוועטאר
צהלה ושמחה
שר חמישים ומאתים
תגובות: 472
זיך איינגעשריבען אום: דאנארשטאג מאי 11, 2017 5:22 pm

תגובהדורך צהלה ושמחה » מאנטאג ינואר 22, 2018 4:38 pm

יהיה כן האט געשריבן:צהלה, סאו זאגסט אזוי, ביז א רב זאגט נישט אז סי'ז נישט כשר, איז אלעס אקעי, כשר וישר ואין לפקפק

סאו ווי אזוי ווערט דער מכשול בכלל געבוירן? ביים רב אין שופלאד?


אה, אונז זיך מיר ביידע א תירוץ אויף די זעלבע פראגעס.

ווער האט געזאגט אז עס איז דא א מכשל? איז דא א בריוו פון רבנים? האבן רבני כדתיא ובראשם הרב פאדווא געלאזט הערן זייער מיינוג? האבן רבני סאטמאר דורוך געטיען די נושא און געלאזט הערן זייער מיינוג? האבן דייני בעלז וסקווירע {זיי האבן דארט מוסדות} דורוך געטיען די נושא? איז דא ערגעץ ווי אראפ געשריבען א דיון די שקליא וטריא לאיסור ולהתיר?

בסך הכול זיכען מיר נאר די מקורות.
א איד דארף פרייליך זיין, נאר פרייליך זיין.

יהיה כן
שר תשעת אלפים
תגובות: 9196
זיך איינגעשריבען אום: זונטאג מאי 03, 2009 2:25 pm

תגובהדורך יהיה כן » מאנטאג ינואר 22, 2018 4:41 pm

רבני כדתיא והרב פאדווא, זענען טאקע די צענטראלע רבני העיר, אבער נאר אויף די קהלה, און זענען בכלל נישט ממונה אויף די מוסדות התורה פון יעדן קרייז [חוץ דער מוסד יסודי התורה וואס כ'געדענק אז ס'האט יא עפעס מיט כדתיא], הגה"צ ר' שלום פריעדמאן שליט"א, וועלכער איז גראדע דער דיין פון די צענטראלע 'כדתיא' קהלה, האט דאך שוין יא חושש געווען [זעה פריער]
אבער ס'מיינט נישט אז רבני סאטמאר האבן נאך נישט דן געווען דערינען
הרב י"ד דאמב, איז פון רבני באבוב [ראש הכולל], און הרב הלברשטאם האט שוין דן געווען דערינען,
וואס נאך ווילסטו?
א שאלה איז עס שוין איינמאל, און גראדע א שאלה חמורה מאוד!

אוועטאר
יש מזל
שר חמישים ומאתים
תגובות: 426
זיך איינגעשריבען אום: זונטאג יוני 11, 2017 1:46 pm

תגובהדורך יש מזל » מאנטאג ינואר 22, 2018 4:44 pm

לאנדאנער האט געשריבן:
יש מזל האט געשריבן:
סידיראם האט געשריבן:
צהלה ושמחה האט געשריבן:וואס איז די תורה׳דיגע פראבלעם צו חתמנ׳ן אזא דאקאמענוט, איז עס א פראבלעם פון ״מדבר שקר תרחק״ ווייל למעשה גייט מען עס אפשר נישט פאלגען?


אפילו אויב מען גייט דאס למעשה נישט פאלגן, איז דאס נאך אלס א איסור מצד חילול השם, אז די גוי זעהט אז די אידן זענען מסכים זיך צו בייגן אויף עניני אמונה.

(עס ליגט מיר אין קאפ אז עס איז דא א הלכה אז א זאך וואס איז אסור לבני עכו"ם, טארן אידן אויך נישט טוהן, ויש לברר הדבר)

א חילול השם איז דאס זיכער, איך קען דיר אבער זאגן איין זאך. יעדער גייט ווייטער נעמען ליידער, די נסיון איז גרויס.

טור יורה דעה סימן קנז
כל העבירות חוץ מעכו"ם וגלוי עריות וש"ד שאומר לו לאדם שיעבור עליהם או יהרג אם הוא בצנעה אם ירצה יעבור ואל יהרג ואם ירצה להחמיר על עצמו וליהרג רשאי ואם הוא בפרהסיא חייב ליהרג ולא יעבור בד"א שהעכו"ם עובד אליל מכוון להעבירו על דת אבל אם אינו מכוון אלא להנאתו יעבור ואל יהרג ובשעת השמד אפי' על מנהג בעלמא שנהגו אם באים להעביר עליה יהרג ועל יעבור וכו', אסור לאדם לומר שהוא עכו"ם כדי שלא יהרגוהו דכיון שאומר שהוא עכו"ם הרי מודה לדתם וכופר בעיקר וכו'


דא איז נישט ממש גלייך ווייל מזאגט נאר אז מען גייט עס נישט זאגן פאר די קינדער נישט אז מען האלט נישט אזוי

און דו מיינסט נאך אז אפסטעט זענען טיפשים פון שטאל??
אז מ'שרייבט אונטער און מ'נעמט נאך פיינע מוציא'ס וועלן זיי עס נישט נאכגייין און פייניגן מיט סטראשנונגען צוצונעמען די אפסעט לייסענס?!
מה דאך אהנע דעם הערן זיי נישט אויף איז כ"ש וכ"ש יעצט
נאר וואס דען דער אייבעישטער האט געהאלפן אז ס'האט געפלאצט, זיי זענען ארויסגעקומען פון זאק, און בעטן אפענע גראבע כפירה, האפט מען צום אייבירשטען אז מ'וועט זיך צוזאמנעמען אזוי ווי בכל שנות גלותינו אז למסים וארנינות מלכא את, אבער ווען ס'קומט צו ונביאי אל תרעו צו אונזער חינוך וועט מען לוחם זין בכל עוז ותעצומות לבטל את רוע הגזירה.
ובשם ה' נעשה ונצליח

אוועטאר
יידישע קהילות
שר האלפיים
תגובות: 2817
זיך איינגעשריבען אום: דאנארשטאג אוגוסט 28, 2014 4:03 pm

תגובהדורך יידישע קהילות » מאנטאג ינואר 22, 2018 4:45 pm

צהלה ושמחה האט געשריבן:
משהזוךמיר האט געשריבן:
צהלה ושמחה האט געשריבן:איינער דא האט שוין וועריפייד א איסור אויף צו חתמנ'ן אז מען דארף שוין זוכען א היתר?!

איז טאקע די גאנצע שקליא וטריא דא לאיסור ווייל דאמב האט געוויינט ביי א דרשה?! דאס איז די נייע סטענדערט אויף היתר ואיסור?

זאג, דו קויפסט עסן אן קיין השגחה וויבאלד עס איז נישט וועריפייד אז ס'איז אסור?


נקוא האי כללא בידך, יעדע איסור ושערוריה וחרמות וקנמות וואס קומט פון עסקנים, פון אייוועלט, אדער פון אנדערע סאושעל וועבזייטלייך. איז הונדערט פארצענט מותר ביז די רבנים זאגען נישט אז עס איז אסור.

דער איינציגסטער וואס קען ארויסגעבן א איסור איז א רב בישראל.

וכו"כ נעם דיר אריין נאך א כלל גוט צו וויסען אין די היינטיגע וועלט, א קהילה אדער א מוסד האט אחראים, רבנים ודיינים, רבי'ס וואס זענענן זיי אחריות אויפן מוסד, און ווען א בעל דרשן איז מעורר איבער א מכשול וואס זיינע געפילן זאגן אים אז עס קען זיין א פראבלעם, דאן האט ער נאר גערעדט צו די מענטשן וואס זענענן אינטער זיין קהילה, אינטער זיין מוסד, אדערווייז איז קיינער נישט אחראי צו הערן זיינע ווערטער.

דערויף האב איך געפרעגט ווערט דא זוכט א היתר ווען די איסור איז קיינמאל נישט געווארען באשטעטיגט.

נקוא האי כללא בידך, יעדע איסור ושערוריה וחרמות וקנמות וואס קומט פון רבנים שטאמט פון עסקנים, פון אייוועלט, אדער פון אנדערע סאושעל וועבזייטלייך. איז הונדערט פארצענט אסור אויב עס איז א שכל'דיגער חשש ביז די רבנים זאגען נישט אז עס איז מותר.

דער איינציגסטער וואס קען ארויסגעבן א איסור איז דער רבוש"ע וואס האט געשריבן זיין תורה דורך משה רבינו. רבנים זענען דא אונז אויסצולערנען תורה, אויב איז עפעס אסור איז דאס אסור נאך איידער א רב גיבט ארויס א צעטל.
"כל האומר דבר שמועה מפיהם של צדיקים הם מתפללים עליו וממליצים טובה עליו - ספר חסידים אות רכ"ד
מיין אימעיל: SeforimVelt@gmail.com

אוועטאר
יש מזל
שר חמישים ומאתים
תגובות: 426
זיך איינגעשריבען אום: זונטאג יוני 11, 2017 1:46 pm

תגובהדורך יש מזל » מאנטאג ינואר 22, 2018 4:47 pm

ר' יעקב דוד שליט"א איז פון די רבני סאטמאר מהרז"ל רב דביהמ"ד תהיילות יואל (אברכים סאטמאר) און ראה"כ בבאבוב

אוועטאר
צהלה ושמחה
שר חמישים ומאתים
תגובות: 472
זיך איינגעשריבען אום: דאנארשטאג מאי 11, 2017 5:22 pm

תגובהדורך צהלה ושמחה » מאנטאג ינואר 22, 2018 4:48 pm

יהיה כן האט געשריבן:אבער ס'מיינט נישט אז רבני סאטמאר האבן נאך נישט דן געווען דערינען
הרב י"ד דאמב, איז פון רבני באבוב [ראש הכולל], און הרב הלברשטאם האט שוין דן געווען דערינען,
וואס נאך ווילסטו? א שאלה איז עס שוין איינמאל, און גראדע א שאלה חמורה מאוד!


יעצט קומסטו אריין קלאר, דא רעדט זיך פון א שאלה וואס הרב י"ד דאמב און הרב הלברשטאם האבן געהאט א דיון דערויף, הרב דאמב איז נוטה לאיסור, הרב הלברשטאם האט נאך נישט קיין קלארע מיינוג דערויף {עכ"פ דא שטייט נישט אז יא}

בקיצור יעדער וואס איז כפוף לדעתו פון הרב י"ד דאמב האט דא א ערענסטע פראבלעם, מען רעדט דאך פון אמונה, עקרי הדת, דערצו ביי קליינע קינדער.

אלע אנדערע אידן וועלן ווארטען ביז זייערע רבנים וועלן ארויסגעבן זייער מיינוג, און וויבאלד די אנדערע רבנים כאפען זיך נישט צו די מהומה אז מען רעדט דא פון כפירה, איז משמע אז די זאך איז - לפי דעת תורתם - דערווייל אקעי, קארעקט?!
לעצט פאראכטן דורך צהלה ושמחה אום מאנטאג ינואר 22, 2018 4:49 pm, מאל פאראכטן געווארן 1 סך הכל.
א איד דארף פרייליך זיין, נאר פרייליך זיין.

אוועטאר
יש מזל
שר חמישים ומאתים
תגובות: 426
זיך איינגעשריבען אום: זונטאג יוני 11, 2017 1:46 pm

תגובהדורך יש מזל » מאנטאג ינואר 22, 2018 4:49 pm

יידישע קהילות האט געשריבן:
צהלה ושמחה האט געשריבן:
משהזוךמיר האט געשריבן:
צהלה ושמחה האט געשריבן:איינער דא האט שוין וועריפייד א איסור אויף צו חתמנ'ן אז מען דארף שוין זוכען א היתר?!

איז טאקע די גאנצע שקליא וטריא דא לאיסור ווייל דאמב האט געוויינט ביי א דרשה?! דאס איז די נייע סטענדערט אויף היתר ואיסור?

זאג, דו קויפסט עסן אן קיין השגחה וויבאלד עס איז נישט וועריפייד אז ס'איז אסור?


נקוא האי כללא בידך, יעדע איסור ושערוריה וחרמות וקנמות וואס קומט פון עסקנים, פון אייוועלט, אדער פון אנדערע סאושעל וועבזייטלייך. איז הונדערט פארצענט מותר ביז די רבנים זאגען נישט אז עס איז אסור.

דער איינציגסטער וואס קען ארויסגעבן א איסור איז א רב בישראל.

וכו"כ נעם דיר אריין נאך א כלל גוט צו וויסען אין די היינטיגע וועלט, א קהילה אדער א מוסד האט אחראים, רבנים ודיינים, רבי'ס וואס זענענן זיי אחריות אויפן מוסד, און ווען א בעל דרשן איז מעורר איבער א מכשול וואס זיינע געפילן זאגן אים אז עס קען זיין א פראבלעם, דאן האט ער נאר גערעדט צו די מענטשן וואס זענענן אינטער זיין קהילה, אינטער זיין מוסד, אדערווייז איז קיינער נישט אחראי צו הערן זיינע ווערטער.

דערויף האב איך געפרעגט ווערט דא זוכט א היתר ווען די איסור איז קיינמאל נישט געווארען באשטעטיגט.

נקוא האי כללא בידך, יעדע איסור ושערוריה וחרמות וקנמות וואס קומט פון רבנים שטאמט פון עסקנים, פון אייוועלט, אדער פון אנדערע סאושעל וועבזייטלייך. איז הונדערט פארצענט אסור אויב עס איז א שכל'דיגער חשש ביז די רבנים זאגען נישט אז עס איז מותר.

דער איינציגסטער וואס קען ארויסגעבן א איסור איז דער רבוש"ע וואס האט געשריבן זיין תורה דורך משה רבינו. רבנים זענען דא אונז אויסצולערנען תורה, אויב איז עפעס אסור איז דאס אסור נאך איידער א רב גיבט ארויס א צעטל.

ביז ס'קומט צו 'אנכי ה' אלקיך'....
און די נקוט האי קללות בידך' דארף מען יא נעמען פון די אייוועלט שרייבער'ס???

יהיה כן
שר תשעת אלפים
תגובות: 9196
זיך איינגעשריבען אום: זונטאג מאי 03, 2009 2:25 pm

תגובהדורך יהיה כן » מאנטאג ינואר 22, 2018 4:50 pm

צהלה ושמחה האט געשריבן:
יהיה כן האט געשריבן:אבער ס'מיינט נישט אז רבני סאטמאר האבן נאך נישט דן געווען דערינען
הרב י"ד דאמב, איז פון רבני באבוב [ראש הכולל], און הרב הלברשטאם האט שוין דן געווען דערינען,
וואס נאך ווילסטו? א שאלה איז עס שוין איינמאל, און גראדע א שאלה חמורה מאוד!


יעצט קומסטו אריין קלאר, דא רעדט זיך פון א שאלה וואס הרב י"ד דאמב און הרב הלברשטאם האבן געהאט א דיון דערויף, הרב דאמב איז נוטה לאיסור, הרב הלברשטאם האט נאך נישט קיין קלארע מיינוג דערויף {עכ"פ דא שטייט נישט אז יא}

בקיצור יעדער וואס איז כפוף לדעתו פון הרב י"ד דאמב האט דא א ערענסטע פראבלעם, מען רעדט דאך פון אמונה, עקרי הדת, דערצו ביי קליינע קינדער.

אלע אנדערע אידן וועלן ווארטען ביז זייערע רבנים וועלן ארויסגעבן זייער מיינוג, און וויבאלד די אנדערע רבנים כאפען זיך נישט צו די מהומה אז מען רעדט דא פון כפירה, איז משמע אז די זאך איז - לפי דעת תורתם - דערווייל אקעי, קארעקט?!

אקעי, לאו דוקא 'נאר' די צוויי רבנים, מסתמא זענען נאך רבנים אינוואלווד דערינען,
ציפרידן?
א שאלה איז נישט מותר ביז ווי לאנג מען איז עס מתיר!!, אויב רבנים ומנהלים 'זענען נאך דן דערינען', איז נישט פשט אז סי'ז כשר וישר,
לעצט פאראכטן דורך יהיה כן אום מאנטאג ינואר 22, 2018 4:51 pm, מאל פאראכטן געווארן 1 סך הכל.

רבנו שאג
שר העשר
תגובות: 28
זיך איינגעשריבען אום: זונטאג דעצמבער 17, 2017 6:10 am

תגובהדורך רבנו שאג » מאנטאג ינואר 22, 2018 4:50 pm

אבער דער עיקר איז אז מנעמט נישט פון די מדינה

אוועטאר
יש מזל
שר חמישים ומאתים
תגובות: 426
זיך איינגעשריבען אום: זונטאג יוני 11, 2017 1:46 pm

תגובהדורך יש מזל » מאנטאג ינואר 22, 2018 4:52 pm

יהיה כן האט געשריבן:
צהלה ושמחה האט געשריבן:
יהיה כן האט געשריבן:אבער ס'מיינט נישט אז רבני סאטמאר האבן נאך נישט דן געווען דערינען
הרב י"ד דאמב, איז פון רבני באבוב [ראש הכולל], און הרב הלברשטאם האט שוין דן געווען דערינען,
וואס נאך ווילסטו? א שאלה איז עס שוין איינמאל, און גראדע א שאלה חמורה מאוד!


יעצט קומסטו אריין קלאר, דא רעדט זיך פון א שאלה וואס הרב י"ד דאמב און הרב הלברשטאם האבן געהאט א דיון דערויף, הרב דאמב איז נוטה לאיסור, הרב הלברשטאם האט נאך נישט קיין קלארע מיינוג דערויף {עכ"פ דא שטייט נישט אז יא}

בקיצור יעדער וואס איז כפוף לדעתו פון הרב י"ד דאמב האט דא א ערענסטע פראבלעם, מען רעדט דאך פון אמונה, עקרי הדת, דערצו ביי קליינע קינדער.

אלע אנדערע אידן וועלן ווארטען ביז זייערע רבנים וועלן ארויסגעבן זייער מיינוג, און וויבאלד די אנדערע רבנים כאפען זיך נישט צו די מהומה אז מען רעדט דא פון כפירה, איז משמע אז די זאך איז - לפי דעת תורתם - דערווייל אקעי, קארעקט?!

אקעי, לאו דוקא 'נאר' די צוויי רבנים, מסתמא זענען נאך רבנים אינוואלווד דערינען,
ציפרידן?

זיכער איז יעדער פארמישט דערינען
און הרב פדווא האט ארויסגעגעבן א צעטל אז מ'זאל מתפלל זיין ווייל אונזער חינוך איז א סכנה (ווער ס'האט דעם צעטל איז באזיס, איז מכובד עס ארויפצולייגן, ס'האט געהאנגען שבת אין אלע שוהלן)
מעג מען יא זיין אביסעלע אויפגעציטערט??
לעצט פאראכטן דורך יש מזל אום מאנטאג ינואר 22, 2018 4:55 pm, מאל פאראכטן געווארן 1 סך הכל.

אוועטאר
יש מזל
שר חמישים ומאתים
תגובות: 426
זיך איינגעשריבען אום: זונטאג יוני 11, 2017 1:46 pm

תגובהדורך יש מזל » מאנטאג ינואר 22, 2018 4:53 pm

רבנו שאג האט געשריבן:אבער דער עיקר איז אז מנעמט נישט פון די מדינה

ועל זה ידו כל הדווים.....
זיי טארן גארנישט
אבער 'אונז' ביז מ'שטופט נישט אריין דעם חזר'ל אין די קנה איז אלדינגס מותר...
מ'רירט דאך צו די עיקרי אמונה פון אונזערע המשכת הדורות??

אוועטאר
לאנדאנער
שר חמישים ומאתים
תגובות: 463
זיך איינגעשריבען אום: דינסטאג אפריל 18, 2017 6:32 pm

תגובהדורך לאנדאנער » מאנטאג ינואר 22, 2018 4:57 pm

יידישע קהילות האט געשריבן:און דו מיינסט נאך אז אפסטעט זענען טיפשים פון שטאל??
אז מ'שרייבט אונטער און מ'נעמט נאך פיינע מוציא'ס וועלן זיי עס נישט נאכגייין און פייניגן מיט סטראשנונגען צוצונעמען די אפסעט לייסענס?!
מה דאך אהנע דעם הערן זיי נישט אויף איז כ"ש וכ"ש יעצט
נאר וואס דען דער אייבעישטער האט געהאלפן אז ס'האט געפלאצט, זיי זענען ארויסגעקומען פון זאק, און בעטן אפענע גראבע כפירה, האפט מען צום אייבירשטען אז מ'וועט זיך צוזאמנעמען אזוי ווי בכל שנות גלותינו אז למסים וארנינות מלכא את, אבער ווען ס'קומט צו ונביאי אל תרעו צו אונזער חינוך וועט מען לוחם זין בכל עוז ותעצומות לבטל את רוע הגזירה.
ובשם ה' נעשה ונצליח


זיי בעטן דאס שוין פון 2014
און עס איז א חיוב אויף יעדער מוסד נישט נאר אויב מען נעמט געלט

אוועטאר
צהלה ושמחה
שר חמישים ומאתים
תגובות: 472
זיך איינגעשריבען אום: דאנארשטאג מאי 11, 2017 5:22 pm

תגובהדורך צהלה ושמחה » מאנטאג ינואר 22, 2018 4:59 pm

יהיה כן האט געשריבן:
צהלה ושמחה האט געשריבן:
יהיה כן האט געשריבן:אבער ס'מיינט נישט אז רבני סאטמאר האבן נאך נישט דן געווען דערינען
הרב י"ד דאמב, איז פון רבני באבוב [ראש הכולל], און הרב הלברשטאם האט שוין דן געווען דערינען,
וואס נאך ווילסטו? א שאלה איז עס שוין איינמאל, און גראדע א שאלה חמורה מאוד!


יעצט קומסטו אריין קלאר, דא רעדט זיך פון א שאלה וואס הרב י"ד דאמב און הרב הלברשטאם האבן געהאט א דיון דערויף, הרב דאמב איז נוטה לאיסור, הרב הלברשטאם האט נאך נישט קיין קלארע מיינוג דערויף {עכ"פ דא שטייט נישט אז יא}

בקיצור יעדער וואס איז כפוף לדעתו פון הרב י"ד דאמב האט דא א ערענסטע פראבלעם, מען רעדט דאך פון אמונה, עקרי הדת, דערצו ביי קליינע קינדער.

אלע אנדערע אידן וועלן ווארטען ביז זייערע רבנים וועלן ארויסגעבן זייער מיינוג, און וויבאלד די אנדערע רבנים כאפען זיך נישט צו די מהומה אז מען רעדט דא פון כפירה, איז משמע אז די זאך איז - לפי דעת תורתם - דערווייל אקעי, קארעקט?!

אקעי, לאו דוקא 'נאר' די צוויי רבנים, מסתמא זענען נאך רבנים אינוואלווד דערינען,
ציפרידן?
א שאלה איז נישט מותר ביז ווי לאנג מען איז עס מתיר!!, אויב רבנים ומנהלים 'זענען נאך דן דערינען', איז נישט פשט אז סי'ז כשר וישר,


אונז קענענן האבן א דיסקאשן ווען און ווי אזוי א שאלה ווערט א שאלה, אבער דאס איז נישט די נקודה דא, ווייל אפילו הרב דאמב האט אויך נישט געזאגט אז די עצם אינטערשרייבען איז כפירה, ער האט נאר געווייטאגט אויף די גזירות וואס דאס קען ברענגן.

און דאס טאקע האב איך געוואלט קלאר מאכען, אז דא איז מען נאר דן אויף א גזירה וואס מען זעט אויפן האריזאנט אז עס גייט קומען,
אבער קיינער זאגט נישט אז עס איז שוין יעצט שוין דא א פראבלעם, ביג דיעל.. מען האט אינטערגעשריבען אויף א צעטיל וואס מען וועט עס נישט איינהאלטען... אבער קיין איסור אינטערצושרייבען צילוב כפירה איז נישט דא, חוץ אפשר צילוב מדבר שקר תרחק.
א איד דארף פרייליך זיין, נאר פרייליך זיין.

אוועטאר
יש מזל
שר חמישים ומאתים
תגובות: 426
זיך איינגעשריבען אום: זונטאג יוני 11, 2017 1:46 pm

תגובהדורך יש מזל » מאנטאג ינואר 22, 2018 5:01 pm

לאנדאנער האט געשריבן:
יידישע קהילות האט געשריבן:און דו מיינסט נאך אז אפסטעט זענען טיפשים פון שטאל??
אז מ'שרייבט אונטער און מ'נעמט נאך פיינע מוציא'ס וועלן זיי עס נישט נאכגייין און פייניגן מיט סטראשנונגען צוצונעמען די אפסעט לייסענס?!
מה דאך אהנע דעם הערן זיי נישט אויף איז כ"ש וכ"ש יעצט
נאר וואס דען דער אייבעישטער האט געהאלפן אז ס'האט געפלאצט, זיי זענען ארויסגעקומען פון זאק, און בעטן אפענע גראבע כפירה, האפט מען צום אייבירשטען אז מ'וועט זיך צוזאמנעמען אזוי ווי בכל שנות גלותינו אז למסים וארנינות מלכא את, אבער ווען ס'קומט צו ונביאי אל תרעו צו אונזער חינוך וועט מען לוחם זין בכל עוז ותעצומות לבטל את רוע הגזירה.
ובשם ה' נעשה ונצליח


זיי בעטן דאס שוין פון 2014
און עס איז א חיוב אויף יעדער מוסד נישט נאר אויב מען נעמט געלט

איך ווייס דערפון, א גזירה איז א גזירה נישטא וואס צו רעדן, און דאס איז בכפי', און מ'פראבירט צו טוען אלעס וואס מ'קען
אבער צו נעמען געלט אויף אזא חשבון רעדט מען שוין פון א 'ברצון'


צוריק צו “אידישע און וועלטליכע נייעס”

ווער איז אונליין

באנוצערס וואס דרייען זיך דא: אץ קוצץ, דריידל, מהריץ, קינדערליך, רבי משה און 45 געסט