"נשתכחה תורת הבעש"ט"???

הפוך בה דכולה בה

די אחראים: אחראי, גבאי ביהמד

kremenchunger
שר חמישים
תגובות: 71
זיך איינגעשריבען אום: דאנארשטאג מארטש 08, 2012 3:06 pm

"נשתכחה תורת הבעש"ט"???

תגובהדורך kremenchunger » זונטאג נובעמבער 24, 2013 11:39 pm

א גוטן,

איך בין ניי דא און דאס איז מיין ערשטע אשכול. ברוכים הנמצאים! וואס מאכט איר?

איך וויל פארשטיין, וואס מיינט צו זאגן אז דער בעש"ט'ס תורה איז פארגעסן געווארן ח"ו??

איך האב אמאל געהאט א רייד וועגן דעם מיט אפאר סאטמערער און איך געדיינק אז אפי' צווישן זיי איז געווען א וויכוח צי ח"ו קען מען זאגן אזא זאך.

און אויב מ'זאגט אזא זאך, ווי קען זיך אנרופן "חסידים"? "רבי"? "חסידות"? וכו' והא די אלע זאכן (אין די איצטערדיקע טייטש דערפון) זיינען דאך דעם דרך פון בעש"ט!
ובכלל, איז דאס א פאקטישע סטייטמענט? אז ס'איז כפשוטו נישטא? והא מיר האבן ספרים שמועות שיחות וכו' פונעם הייליגן בעש"ט! איז דעם סאטמער רבי זי"ע'ס כונה אז די אלע זאכן זיינען א ליגן?

איך קען פרעגן נאך אסאך שאלות אויף דערויף, אבער איך מיין אז ס'איז גענוג. סא לעטס סי וויפל איז די פאראם הילפדיק. :grin:

אייערע.

אוועטאר
בעאבאכטער
שר האלף
תגובות: 1947
זיך איינגעשריבען אום: מיטוואך סעפטעמבער 21, 2011 5:58 am

תגובהדורך בעאבאכטער » זונטאג נובעמבער 24, 2013 11:51 pm

בקיצור נמרץ,
מיינט דאס אז די וועלט האט פארגעסן דעם עיקר, און מ'איז עוסק אין טפל.
(און טאקע ווייל מיר האבן די ספרים הקדושים לתלמידי הבעש"ט ותלמידי תלמידיו, משם ראי' אז די וועלט האט דאס פאגעסן, וכנ"ל.)

איר קענט פרעגן, און איר מעגט פרעגן, ווען די פראגעס זענען מיט אמת'ן א ציל צו וויסן, מען בייסט נישט דא קיין מענטשן.
לעצט פאראכטן דורך בעאבאכטער אום זונטאג נובעמבער 24, 2013 11:55 pm, מאל פאראכטן געווארן 1 סך הכל.

שתוקא בתרין
שר חמישים ומאתים
תגובות: 361
זיך איינגעשריבען אום: מוצ"ש נובעמבער 16, 2013 11:01 pm

תגובהדורך שתוקא בתרין » זונטאג נובעמבער 24, 2013 11:52 pm

דער סאטמאר רב האט דאס נישט מחדש געווען. דאס האט שוין דער הייליגער צאנזער רב געזאגט בחייו. און נאך פיל צדיקים פון פאר'ן ערשטן וועלט קריג!
דער סאטמאר רב האט דאס נאר נישט מורא געהאט צו זאגן.
ער האט אמאל געזאגט: איך פארשטיי נישט וואס מען איז אויף מיר אזוי ברוגז אז איך זאג אז תורת הבעש"ט איז נשתכח געווארן, אמער יעדער חסידות האלט דאך אז זיין רבי איז דער אמת'ער רבי און ממשיך פונעם דרך הבעש"ט, און די אנדערע האבן נישט דעם אמת'ן וועג פון דרך הבעש"ט, נו וואס איז דער פראבעלם אז איך זאג אז איך בין אויך נישט...

וועגן אייער וואונדער אז עס איז דא אזויפיל ספרים, איז באקאנט אז ווען מען האט איבערגעזאגט פאר'ן ליבאוויטשער אז דער סאטמאר רב האט געזאגט אז עס איז נשתכח געווארן דער דרך הבעש"ט, האט ער - געוויזן אויף א שאנק מיט חסידישע ספרים און - געזאגט: "וואס הייסט עס איז דאך דא דער גאנצער שאנק מיט ספרים." ווען מען האט דאס איבערגעזאגט פאר'ן רבי'ן, האט דער רבי געזאגט: "פון דארט ווייס איך עס טאקע...."

אבער בעצם אייער שאלה ווערט אין משך פון די יארן פארענטפערט אלס מער און מער...
און אויב זעהט איר נאכנישט אז דער דרך הבעש"ט איז נשתכח געווארן, דעמאלט ווארט צו נאך א פאר יאר... וד"ל.

kremenchunger
שר חמישים
תגובות: 71
זיך איינגעשריבען אום: דאנארשטאג מארטש 08, 2012 3:06 pm

תגובהדורך kremenchunger » זונטאג נובעמבער 24, 2013 11:59 pm

שתוקא בתרין האט געשריבן:דער סאטמאר רב האט דאס נישט מחדש געווען. דאס האט שוין דער הייליגער צאנזער רב געזאגט בחייו. און נאך פיל צדיקים פון פאר'ן ערשטן וועלט קריג!
דער סאטמאר רב האט דאס נאר נישט מורא געהאט צו זאגן.
ער האט אמאל געזאגט: איך פארשטיי נישט וואס מען איז אויף מיר אזוי ברוגז אז איך זאג אז תורת הבעש"ט איז נשתכח געווארן, אמער יעדער חסידות האלט דאך אז זיין רבי איז דער אמת'ער רבי און ממשיך פונעם דרך הבעש"ט, און די אנדערע האבן נישט דעם אמת'ן וועג פון דרך הבעש"ט, נו וואס איז דער פראבעלם אז איך זאג אז איך בין אויך נישט...

וועגן אייער וואונדער אז עס איז דא אזויפיל ספרים, איז באקאנט אז ווען מען האט איבערגעזאגט פאר'ן ליבאוויטשער אז דער סאטמאר רב האט געזאגט אז עס איז נשתכח געווארן דער דרך הבעש"ט, האט ער - געוויזן אויף א שאנק מיט חסידישע ספרים און - געזאגט: "וואס הייסט עס איז דאך דא דער גאנצער שאנק מיט ספרים." ווען מען האט דאס איבערגעזאגט פאר'ן רבי'ן, האט דער רבי געזאגט: "פון דארט ווייס איך עס טאקע...."

אבער בעצם אייער שאלה ווערט אין משך פון די יארן פארענטפערט אלס מער און מער...
און אויב זעהט איר נאכנישט אז דער דרך הבעש"ט איז נשתכח געווארן, דעמאלט ווארט צו נאך א פאר יאר... וד"ל.


שקר! איך וועל באלד ארויפברענגען וואס דער צאנזער רב זי"ע שרייבט וייראה הקהל ויישפוט.

עכ"פ אפי' לשיטתך, איז נישט פארשטאנדיק די שפראך "נשכחת תורת הבעש"ט" 1: ס'איז נישט פארגעסן גארנישט פון גארנישט! אפשר ס'איז נישט אויגעפירט ווי ס'דארף צי זיין אבער "נשתכחה"??

kremenchunger
שר חמישים
תגובות: 71
זיך איינגעשריבען אום: דאנארשטאג מארטש 08, 2012 3:06 pm

דעת הצאנזער רב זי"ע

תגובהדורך kremenchunger » מאנטאג נובעמבער 25, 2013 12:02 am

ראה בספר חמדה גנוזה ח"א שיחה ב' מהרב מגראבאוויץ בשם הד"ח מצאנז זי"ע וז"ל: "אמר אא"ז, איתא בגמ' (תענית ד.) שבקשו ישראל מהקב"ה ויבוא כגשם לנו (הושע ו,ג) והשיב להם הקב"ה אהי' כטל לישראל (שם יד, ו) דהיינו אז הש"י זעהט אז די יודען זענין חלילה נישט ווערט, מאכט ער די התעוררות מלמעלה צום ערשט, אפילו דעם פתח כחודו של מחט מאכט אויך הש"י צו ערשט, אבי מען זאל זיך נאר נאך דעם התעוררות צו בייגין.

בשנת של"ג לאלף הששי איז דעך געווען א שליש פין דעם אלף, האט מען אראן געשיקט דעם אר"י הקדוש ער זאל מגלה זיין קבלה, ווארין דער אר"י הק' איז נפטר געווארען אין שנת של"ג אין דעם לעצטן אלף האט די קבלה אריין געגעבין א כח אין די יודען צו דינען השי"ת, דאס האט געהייסן אז מ'האט דעם חודו של מחט אויך אראן געשיקט – ניע אין פליג איז דעך דאס ענין נגד דער בחירה, דער בחירה איז דעך חפשי, ניע אז השי"ת שיקט אראן דעם חודו של מחט הייסט דעך דאס ווי גענייט געגין די בחירה, נאר השי"ת טוט דאס אלץ ווייל אזוי ארימעט וועט זיין דער קץ אז יודען וועלין תשובה טוהן.

אז יודען בייגין זיך אבער נישט צו, מיז די זאך צוריק געקלאפט ווערין, ניע מיט וואס איז געקלאפט געווארין דעם אר"י'ס דרך, איז געווען דער שבתי ימ"ש וואס איז געווען דער בעל מקובל, האט מען שוין אנגעהויבן צו קלאפין, נישט יעדער מעג לערנין קבלה, איז די קבלה שוין נישט קיין טובה פאר די גאנצע וועלט נאר פאר יחידי סגולה.

האט מען ווידער אין שנת ת"ק אין דעם אלף השישי, אראן געשיקט דעם בעל שם הק', ווי דער בעש"ט איז אראן געקומען האט מען עהם געגעבן א כח וואס ער האט צו גענומען די בחירה פון שלעכטין, אין דער וואס איז געפארין צי עהם האט נאר געהאט ציטוהן מיט דעם "עשה טוב", איז דאס חסידות געשטאנעין אויף שטאהל, ביז צים רבין פון לובלין און דער רבי פון קאזניץ און דער רבי ר' מענדלי ז"ל, ביז צי זיי האבין נאר די חסידים גיהאט צו טוהן ביי דעם עשה טוב, אין דענסמולט אז יודען וואלטין זיך געוועזין צו געבויגען וואלט געוועזין געוועהן די גאולה.

נאר מען האט זיך נעביך נישט צוגעבויגען, איז די זאך געקלאפט געווארן, וואס מען קען די בחירה נישט צי נעמין, האט דער ראפשיצער שוין געוואלט מבטל זיין דאס חסידות, האבין די איבריקע נישט געוואלט, דער רבי ר' מאיר אפטער אין דער זידאטשאווער אין דער מאור ושמש, זיי זענין זיך אייגענס וועגין דעם צוזאמין געפאהרין, דער ראפשיצער האט געזאגט עטץ זעהט דעך אז מיר קענין נישט צי נעמען די בחירה, לאזען מיר זיך דינגען א פערד אין וועגאלי, לאמיר פארען זאגען דרשות אזוי ווי עס איז געוועזין פארצייטנס.

האט ר' מאיר אפטער גיזאגט וואס פעהלט דען אז מיר וועלן זיין, לו יהא מען קען נישט די בחירה אוועק נעמין, אבער עכ"פ א "נכנס לחנותו של בושם" בין איך דעך, וואס מען איז קולט א ריח טוב (עי' פדר"א פכ"ה), האט הרב מראפשיץ געזאגט דאס וואס עסו ועט זיין נאך א ריח טוב, האט הרב מראפשיץ געזאגט דאס וואס עס וועט זיין נאך א ריח טוב, וועט נאך קענין זיין ווי לאנג מיר זעמער דא, וואס וועט אבער זיין ווען מיר וועלין זיך לייגין אונטער די אובערבעטין, האט זיך אונגערופען דער זידאטשאווער עס איז עפיס אינזער וועלט, וואס גייט אינז אן, מיר זעהן מיר קענין א טוהן איין טובה די וועלט, דארף אינז נישט אנגיין, עס איז השי"ת וועלט, לאז ער פירען ווי ער וויל).

ואמר אא"ז, אז זייא זענין אבער נפטר געווארן איז דעך שוין נישט דא קיין בעל מדריגות און אויך נישט קיין נכנס לחנותו של בושם, ווארין אז מען האט צוגענומען די בחירה פון רע און מען האט נאר גיהאט ציטוהן מיט דעם עשה טוב, איז מען געוועזין איין בעל מדריגה, משא"כ היום – אין פין הימעל וויל מען אבער אז עס זאל זיך ווייטער פירען דאס רביסטוויא, ווארין דאס רביסטוויא איז מבטל אפיקורסות און מסירות און ניאוף בפרהסיא, קיין מנהיגים איז אבער נישט דא, האלט עס זיך ביי די קינדער, צווישען די קינדער איז דא גוטע און שלעכטע – נאר פון דעסט וועגין צווישען די חסידים איז נישט צו דערקענען – ווארין דער גיטער איז דעך אויך נישט בכח אריין צו ברענגין אין דעם חסיד וואס מען דארף – שטייט דעך איבער דעם די וועלט זייער געמיין, דארף השי"ת רחמנות צו האבין אראן צי שיקען משיחען, אדער עכ"פ א גרויסע נשמה וואס זאל אויף הייבען דאס דור ווי פארצייטנס.

ולפעמים אחר שאמר אא"ז שמועס כזה הוסיף, אשר בשנת תרס"ו מיז עפיס זיין חדשות, מחמת עס איז צוויי שלישים פון דעם אלף השישי. (תרגום: ולפעמים אחר שאמר אא"ז שיחה כזה הוסיף, אשר בשנת תרס"ו חייב להיות חדשות, מחמת שזה שני שלישים מהאלף השישי). עכ"ל השיחה.

אוועטאר
בעאבאכטער
שר האלף
תגובות: 1947
זיך איינגעשריבען אום: מיטוואך סעפטעמבער 21, 2011 5:58 am

תגובהדורך בעאבאכטער » מאנטאג נובעמבער 25, 2013 12:05 am

kremenchunger האט געשריבן: עכ"פ אפי' לשיטתך, איז נישט פארשטאנדיק די שפראך "נשכחת תורת הבעש"ט" 1: ס'איז נישט פארגעסן גארנישט פון גארנישט! אפשר ס'איז נישט אויגעפירט ווי ס'דארף צי זיין אבער "נשתכחה"??

קענט איר ביטע אונז שילדערן וואס איז תורת הבעש"ט?

kremenchunger
שר חמישים
תגובות: 71
זיך איינגעשריבען אום: דאנארשטאג מארטש 08, 2012 3:06 pm

תגובהדורך kremenchunger » מאנטאג נובעמבער 25, 2013 12:12 am

שתוקא בתרין האט געשריבן:דער סאטמאר רב האט דאס נישט מחדש געווען. דאס האט שוין דער הייליגער צאנזער רב געזאגט בחייו. און נאך פיל צדיקים פון פאר'ן ערשטן וועלט קריג!
דער סאטמאר רב האט דאס נאר נישט מורא געהאט צו זאגן.
ער האט אמאל געזאגט: איך פארשטיי נישט וואס מען איז אויף מיר אזוי ברוגז אז איך זאג אז תורת הבעש"ט איז נשתכח געווארן, אמער יעדער חסידות האלט דאך אז זיין רבי איז דער אמת'ער רבי און ממשיך פונעם דרך הבעש"ט, און די אנדערע האבן נישט דעם אמת'ן וועג פון דרך הבעש"ט, נו וואס איז דער פראבעלם אז איך זאג אז איך בין אויך נישט...

וועגן אייער וואונדער אז עס איז דא אזויפיל ספרים, איז באקאנט אז ווען מען האט איבערגעזאגט פאר'ן ליבאוויטשער אז דער סאטמאר רב האט געזאגט אז עס איז נשתכח געווארן דער דרך הבעש"ט, האט ער - געוויזן אויף א שאנק מיט חסידישע ספרים און - געזאגט: "וואס הייסט עס איז דאך דא דער גאנצער שאנק מיט ספרים." ווען מען האט דאס איבערגעזאגט פאר'ן רבי'ן, האט דער רבי געזאגט: "פון דארט ווייס איך עס טאקע...."

אבער בעצם אייער שאלה ווערט אין משך פון די יארן פארענטפערט אלס מער און מער...
און אויב זעהט איר נאכנישט אז דער דרך הבעש"ט איז נשתכח געווארן, דעמאלט ווארט צו נאך א פאר יאר... וד"ל.


דו שרייבסט מיט אזויפיל רמזים און קונצן. צום באדויערן בין איך נישט אזוי קלוג צו פארשטיין נסתרות. אפשר זאלסט שרייבן קלאר וואס דאס מיינט.

און נאכאמאל די שפראך איז "נשתכחה", זאג מיר וואס איז פינקטליך פארגעסן געווארן און ווען האט עס פאסירט. דאס וואס ס'איז דא "ירידת הדורות" האט דא גארנישט צו טאן! וכי בכדי אז מיר האלטן נישט ביי רבינו הקדוש-ר' יהודא הנשיא'ס דרגא, מיינט דאס אז די משנה איז נשתכח געווארן?! איך וואונדער?!

שתוקא בתרין
שר חמישים ומאתים
תגובות: 361
זיך איינגעשריבען אום: מוצ"ש נובעמבער 16, 2013 11:01 pm

תגובהדורך שתוקא בתרין » מאנטאג נובעמבער 25, 2013 12:13 am

וואס בייזערט איר זיך? מיט עטליכע מינוט האט איר געפרעגט אזא נאאיווע שאלה, הערשט זיך געמאכט פאר א תם, און שוין שטויסן ווי א מועד...
וואס שרייעט איר שקר פאר איר פרעגט אונז אן א מקור אויף אונזערע ווערטער? אז איך וועל אייך געבן פאלשע מקורות, דעמאלט זאלט איר שרייען שקר...
מיר וועלן אי"ה מאכן קאפיס פון די אלע מקורות, און מיר וועלן צוריקומען. מיר אנטלויפן נישט...
אבער איין זאך בעט איך אייך, איר זאלט באמת צולייגן קאפ אויפריכטיג, און אפילו אויב איר זענט מיר נישט מודה בכתב ברבים, איז מיר גענוג אז מען שלעפט ארויס נאך איין יוד פון לעבן אין טעות.
אויף ווידערזעהן.

kremenchunger
שר חמישים
תגובות: 71
זיך איינגעשריבען אום: דאנארשטאג מארטש 08, 2012 3:06 pm

תגובהדורך kremenchunger » מאנטאג נובעמבער 25, 2013 12:13 am

בעאבאכטער האט געשריבן:
kremenchunger האט געשריבן: עכ"פ אפי' לשיטתך, איז נישט פארשטאנדיק די שפראך "נשכחת תורת הבעש"ט" 1: ס'איז נישט פארגעסן גארנישט פון גארנישט! אפשר ס'איז נישט אויגעפירט ווי ס'דארף צי זיין אבער "נשתכחה"??

קענט איר ביטע אונז שילדערן וואס איז תורת הבעש"ט?


דו זאגסט "נשתכחה" און דו וויסט נישט וועגן וואס דו רעדסט?

שתוקא בתרין
שר חמישים ומאתים
תגובות: 361
זיך איינגעשריבען אום: מוצ"ש נובעמבער 16, 2013 11:01 pm

תגובהדורך שתוקא בתרין » מאנטאג נובעמבער 25, 2013 12:15 am

סארי, נישט באמערקט אייער צווייטע תגובה. אבער פאר מיר גייען אריין אין די הסברים איז כדאי קודם צו זעהן וואס די תלמידי הבעש"ט [ווי צאנזער רב און נאך] האבן אליינס געשריבן און געזאגט דערוועגן. נאכדעם וועלן מיר זיך מפלפל זיין אין זייערע רייד.

אוועטאר
בעאבאכטער
שר האלף
תגובות: 1947
זיך איינגעשריבען אום: מיטוואך סעפטעמבער 21, 2011 5:58 am

תגובהדורך בעאבאכטער » מאנטאג נובעמבער 25, 2013 12:21 am

kremenchunger האט געשריבן:
בעאבאכטער האט געשריבן:
kremenchunger האט געשריבן: עכ"פ אפי' לשיטתך, איז נישט פארשטאנדיק די שפראך "נשכחת תורת הבעש"ט" 1: ס'איז נישט פארגעסן גארנישט פון גארנישט! אפשר ס'איז נישט אויגעפירט ווי ס'דארף צי זיין אבער "נשתכחה"??

קענט איר ביטע אונז שילדערן וואס איז תורת הבעש"ט?


דו זאגסט "נשתכחה" און דו וויסט נישט וועגן וואס דו רעדסט?

וואס ווייסט איר יא איבער תורת הבעש"ט וואס איז נישט נשתכח געווארן?
האט איר געזהען די ערשטע תשובה אויף אייער פראגע?

kremenchunger
שר חמישים
תגובות: 71
זיך איינגעשריבען אום: דאנארשטאג מארטש 08, 2012 3:06 pm

תגובהדורך kremenchunger » מאנטאג נובעמבער 25, 2013 12:21 am

שתוקא בתרין האט געשריבן:וואס בייזערט איר זיך? מיט עטליכע מינוט האט איר געפרעגט אזא נאאיווע שאלה, הערשט זיך געמאכט פאר א תם, און שוין שטויסן ווי א מועד...
וואס שרייעט איר שקר פאר איר פרעגט אונז אן א מקור אויף אונזערע ווערטער? אז איך וועל אייך געבן פאלשע מקורות, דעמאלט זאלט איר שרייען שקר...
מיר וועלן אי"ה מאכן קאפיס פון די אלע מקורות, און מיר וועלן צוריקומען. מיר אנטלויפן נישט...
אבער איין זאך בעט איך אייך, איר זאלט באמת צולייגן קאפ אויפריכטיג, און אפילו אויב איר זענט מיר נישט מודה בכתב ברבים, איז מיר גענוג אז מען שלעפט ארויס נאך איין יוד פון לעבן אין טעות.
אויף ווידערזעהן.


אנטשולדיגט, אויב ס'איז פאר דיר אויסגעקוקט אז איך שרייב מתוך כעס וכו', איך בעט זיך איבער. חלילה חושד זיין אויף א יוד אזעלכע זאכן. איך האב א שאלה און א שטארקע שאלה. און ס'דרייט זיך בא מיר שויןם א לאנגע צייט און קיינער האט נישט געקענט מיר געבן קיין נארמאלע ענטפער.

האסט געליינט וואס איך האב ערשט ארויפגעלייגט פונעם צאנזער רב? אדרבה, ברענג וואס דו האסט.

שתוקא בתרין
שר חמישים ומאתים
תגובות: 361
זיך איינגעשריבען אום: מוצ"ש נובעמבער 16, 2013 11:01 pm

תגובהדורך שתוקא בתרין » מאנטאג נובעמבער 25, 2013 12:23 am

איך וועל אי"ה ברענגען. אגב, איר ברענגט זייער א גוט שטיקל שטאף... אבער מיר וועלן דאס מעתיק זיין אלעס צוזאמען.

אוועטאר
בעאבאכטער
שר האלף
תגובות: 1947
זיך איינגעשריבען אום: מיטוואך סעפטעמבער 21, 2011 5:58 am

תגובהדורך בעאבאכטער » מאנטאג נובעמבער 25, 2013 12:25 am

kremenchunger האט געשריבן:אנטשולדיגט, אויב ס'איז פאר דיר אויסגעקוקט אז איך שרייב מתוך כעס וכו', איך בעט זיך איבער. חלילה חושד זיין אויף א יוד אזעלכע זאכן. איך האב א שאלה און א שטארקע שאלה. און ס'דרייט זיך בא מיר שויןם א לאנגע צייט און קיינער האט נישט געקענט מיר געבן קיין נארמאלע ענטפער.

פארוואס ענטפערט איר נישט וואס מען פרעגט אייך? איר האט א קושיא? זייט מסביר די קושיא! זייט מוכיח וואס איר ווייס יא מער פון אונז איבער תורת הבעש"ט!
פארוואס האט איר נישט געליינט די ערשטע תשובה אויף אייער פראגע?

kremenchunger
שר חמישים
תגובות: 71
זיך איינגעשריבען אום: דאנארשטאג מארטש 08, 2012 3:06 pm

תגובהדורך kremenchunger » מאנטאג נובעמבער 25, 2013 12:34 am

שתוקא בתרין האט געשריבן:סארי, נישט באמערקט אייער צווייטע תגובה. אבער פאר מיר גייען אריין אין די הסברים איז כדאי קודם צו זעהן וואס די תלמידי הבעש"ט [ווי צאנזער רב און נאך] האבן אליינס געשריבן און געזאגט דערוועגן. נאכדעם וועלן מיר זיך מפלפל זיין אין זייערע רייד.


דער בעש"ט'ס תורה האט אסאך פרטים וכו' אבער לאמיר נעמן אפאר ביישפילן פון אלערליי זייטן:
(אנטשולדיגט אבער איך וועל שרייבן בקיצור, האפנדיק אז די חבריא דדא זיינען שוין איינגעוואוינט מיט די ענינים)

א: ס'איז באוואסט אז פאר דעם בעש"ט איז עם ישראל געווען ווי צווי פעלקער, תלמידי חכמים (מיעוט) און אנשים פשוטים (מערסטע יודן). און ס'איז געווען אין א וועג אז לא קרב זה אל זה באזונדערע שולן וכו' און אז א ת"ח וואלט עפעס צו אן ע"ה וואלט עס געווען ווי מ"ת. און די בעש"ט איז געקומען און געוויזן די מעלה פון פשוט'ע יודן וכו' און אראפגענומען די מחיצה (און דאס איז געווען איינע פון די הויפטע פראבלעמען פון די מתנגדים...)

ב: דער חידוש בנוגע די באשאפונג פון יעדן רגע צו ניי

ג: שיהא שם שמיים שגור בפיו. און ווי ס'איז באוואוסט אז ער פחעגט ארימגיין פין שטאט צי שטאט בעטנדיק יידן וואס טוהט זיך, וואס הערט זיך, אזוי אש שיי וועלן ענטפערן א דאנק דעם אויבערשטן וכיו"ב

ד: ענין השמחה. פאר דעם (אין זיין תקופה) האט עס פשוט נישט עקזיסטירט. און אזוי אויך די ענין פון זינגען

ה: מעלת קיום המצוות בפועל איבער למדנות

און ס'איז דא נאך אסאך זאכן ועוד חזון למועד

מגיני ארץ
שר מאה
תגובות: 148
זיך איינגעשריבען אום: דינסטאג סעפטעמבער 06, 2011 10:38 am
לאקאציע: בתוך כללות עם ישראל

תגובהדורך מגיני ארץ » מאנטאג נובעמבער 25, 2013 12:35 am

די סאטמאר רב זצ"ל איז עס מסביר אין א פריערדיגע שטיקל אין ויואל משה, אז אלע דרכי החסידות וואס דאס איז העכערע ענינים אין עבודת ה', איז אריבער געגאנגען מפה לאוזן, אונז ווייס מיר אז עס איז געווען ביי די ערשטע תלמידי בעש"ט א חברייא וואס זיי זענען דעווען דבוק אין זייער רבי'ן און נתעלה געווארן דורך זייער רבי'ן, וואס האט זיי אויסגעלערנט דעם דרך אין עבודת ה' עפ"י דרך החסידות, אין אזוי ווייטער ביים גרויסן מגיד, אא"וו אין ווייטער תלמידיהם אחריהם. אין זייערע ספרים איז ארפגעשריבן געווארן די תורה וואס זיי האבן געזאגט לפי שורש נשמתם ושעתם פון די תלמידים דעמאלס, ממילא איז נישט שייך צו זאגן אז איך קען די דרך החסידות ווייל אין לערן זייערע ספרים. יא, מ'קען זיך ווארעמען מיט די ספרים, מ'קען ארויסנעמען אסאך גוטע זאכן אין עבודת ה', אבער דעם דרך החסידות ווייסטו נישט.
ווען די תקופה פון א רבי מיט תלמידים איבערגעבן מפה לאוזן האט זיך גענדיגט, האט זיך צוביסלעך גענדיגט די תקופה פון דרך הבעש"ט, יא ס'איז איבערגעבליבן זייערע ספרים, וואס לולי דעם אז אבדתי בעניי אין דעם שווערן טינקעלן פונסטערן גלות היינטיגע צייטן, אבער נשתכחה תורת הבעש"ט! הלואי ס'זאל צוריק נתגלה ווערן. ס'איז אונז איבערגעבליבן אסאך הוספות צו אידישקייט, גוטע אין ליידער אויך וואס מענטשן פארדרייען אין ס'ווערט שלעכטע, דורך דעם דרך החסידות, אבער דער דרך איז נישט דא, אין פרעגט מיך נישט וואס דאס איז, ווייל איך ווייס נישט וואס דאס איז.

kremenchunger
שר חמישים
תגובות: 71
זיך איינגעשריבען אום: דאנארשטאג מארטש 08, 2012 3:06 pm

תגובהדורך kremenchunger » מאנטאג נובעמבער 25, 2013 12:37 am

שתוקא בתרין האט געשריבן:דער סאטמאר רב האט דאס נישט מחדש געווען. דאס האט שוין דער הייליגער צאנזער רב געזאגט בחייו. און נאך פיל צדיקים פון פאר'ן ערשטן וועלט קריג!
דער סאטמאר רב האט דאס נאר נישט מורא געהאט צו זאגן.
ער האט אמאל געזאגט: איך פארשטיי נישט וואס מען איז אויף מיר אזוי ברוגז אז איך זאג אז תורת הבעש"ט איז נשתכח געווארן, אמער יעדער חסידות האלט דאך אז זיין רבי איז דער אמת'ער רבי און ממשיך פונעם דרך הבעש"ט, און די אנדערע האבן נישט דעם אמת'ן וועג פון דרך הבעש"ט, נו וואס איז דער פראבעלם אז איך זאג אז איך בין אויך נישט...

וועגן אייער וואונדער אז עס איז דא אזויפיל ספרים, איז באקאנט אז ווען מען האט איבערגעזאגט פאר'ן ליבאוויטשער אז דער סאטמאר רב האט געזאגט אז עס איז נשתכח געווארן דער דרך הבעש"ט, האט ער - געוויזן אויף א שאנק מיט חסידישע ספרים און - געזאגט: "וואס הייסט עס איז דאך דא דער גאנצער שאנק מיט ספרים." ווען מען האט דאס איבערגעזאגט פאר'ן רבי'ן, האט דער רבי געזאגט: "פון דארט ווייס איך עס טאקע...."

אבער בעצם אייער שאלה ווערט אין משך פון די יארן פארענטפערט אלס מער און מער...
און אויב זעהט איר נאכנישט אז דער דרך הבעש"ט איז נשתכח געווארן, דעמאלט ווארט צו נאך א פאר יאר... וד"ל.


נישט מדוייק. ריכטיג אסאך האלטן אז זיי זיינען די ריכטיגסטע וועג. אבער לאו דוקא אז זיי זאגן אז אלע אנדערע זיינען נישט ריכטיג. נאר אז "מיר זיינען די בעסטע" און אנדערע זיינען "אויכעט"

kremenchunger
שר חמישים
תגובות: 71
זיך איינגעשריבען אום: דאנארשטאג מארטש 08, 2012 3:06 pm

תגובהדורך kremenchunger » מאנטאג נובעמבער 25, 2013 12:40 am

מגיני ארץ האט געשריבן:די סאטמאר רב זצ"ל איז עס מסביר אין א פריערדיגע שטיקל אין ויואל משה, אז אלע דרכי החסידות וואס דאס איז העכערע ענינים אין עבודת ה', איז אריבער געגאנגען מפה לאוזן, אונז ווייס מיר אז עס איז געווען ביי די ערשטע תלמידי בעש"ט א חברייא וואס זיי זענען דעווען דבוק אין זייער רבי'ן און נתעלה געווארן דורך זייער רבי'ן, וואס האט זיי אויסגעלערנט דעם דרך אין עבודת ה' עפ"י דרך החסידות, אין אזוי ווייטער ביים גרויסן מגיד, אא"וו אין ווייטער תלמידיהם אחריהם. אין זייערע ספרים איז ארפגעשריבן געווארן די תורה וואס זיי האבן געזאגט לפי שורש נשמתם ושעתם פון די תלמידים דעמאלס, ממילא איז נישט שייך צו זאגן אז איך קען די דרך החסידות ווייל אין לערן זייערע ספרים. יא, מ'קען זיך ווארעמען מיט די ספרים, מ'קען ארויסנעמען אסאך גוטע זאכן אין עבודת ה', אבער דעם דרך החסידות ווייסטו נישט.
ווען די תקופה פון א רבי מיט תלמידים איבערגעבן מפה לאוזן האט זיך גענדיגט, האט זיך צוביסלעך גענדיגט די תקופה פון דרך הבעש"ט, יא ס'איז איבערגעבליבן זייערע ספרים, וואס לולי דעם אז אבדתי בעניי אין דעם שווערן טינקעלן פונסטערן גלות היינטיגע צייטן, אבער נשתכחה תורת הבעש"ט! הלואי ס'זאל צוריק נתגלה ווערן. ס'איז אונז איבערגעבליבן אסאך הוספות צו אידישקייט, גוטע אין ליידער אויך וואס מענטשן פארדרייען אין ס'ווערט שלעכטע, דורך דעם דרך החסידות, אבער דער דרך איז נישט דא, אין פרעגט מיך נישט וואס דאס איז, ווייל איך ווייס נישט וואס דאס איז.


איידער ענטפערן אויף דיין רייד, ביסטו אווער אז דו מישט אריין דרך מיט תורת...

אוועטאר
לכתחילה אריבער
שר עשרת אלפים
תגובות: 19990
זיך איינגעשריבען אום: זונטאג מאי 09, 2010 7:20 pm
לאקאציע: למטה מעשרה

תגובהדורך לכתחילה אריבער » מאנטאג נובעמבער 25, 2013 12:42 am

איך גיי לכאורה נישט זיין פון די וואס גייען טענה'ן מיט אייך איבער דעם ענין. כ'דענק אז אייער פראגע איז מיט אן אגענדע, און כ'ווייס נישט צו אונדער וועלטל איז די ריכטיגע פלאץ פאר די זאכן.

אבער איין זאך ווילעך פרעגן, האלט איר רבינו מסאטמאר זי"ע האט נישט געוויסט דאס וואס איז האט געברענגט פון די "זיכרונות"?
"די וועלט זאגט אז מען קען ניט ארונטער דארף מען אריבער, און איך האלט אז מ'דארף לכתחילה אריבער" - אדמו"ר מהר"ש

אוועטאר
בעאבאכטער
שר האלף
תגובות: 1947
זיך איינגעשריבען אום: מיטוואך סעפטעמבער 21, 2011 5:58 am

תגובהדורך בעאבאכטער » מאנטאג נובעמבער 25, 2013 12:43 am

kremenchunger האט געשריבן:
שתוקא בתרין האט געשריבן:סארי, נישט באמערקט אייער צווייטע תגובה. אבער פאר מיר גייען אריין אין די הסברים איז כדאי קודם צו זעהן וואס די תלמידי הבעש"ט [ווי צאנזער רב און נאך] האבן אליינס געשריבן און געזאגט דערוועגן. נאכדעם וועלן מיר זיך מפלפל זיין אין זייערע רייד.


דער בעש"ט'ס תורה האט אסאך פרטים וכו' אבער לאמיר נעמן אפאר ביישפילן פון אלערליי זייטן:
(אנטשולדיגט אבער איך וועל שרייבן בקיצור, האפנדיק אז די חבריא דדא זיינען שוין איינגעוואוינט מיט די ענינים)

א: ס'איז באוואסט אז פאר דעם בעש"ט איז עם ישראל געווען ווי צווי פעלקער, תלמידי חכמים (מיעוט) און אנשים פשוטים (מערסטע יודן). און ס'איז געווען אין א וועג אז לא קרב זה אל זה באזונדערע שולן וכו' און אז א ת"ח וואלט עפעס צו אן ע"ה וואלט עס געווען ווי מ"ת. און די בעש"ט איז געקומען און געוויזן די מעלה פון פשוט'ע יודן וכו' און אראפגענומען די מחיצה (און דאס איז געווען איינע פון די הויפטע פראבלעמען פון די מתנגדים...)

ב: דער חידוש בנוגע די באשאפונג פון יעדן רגע צו ניי

ג: שיהא שם שמיים שגור בפיו. און ווי ס'איז באוואוסט אז ער פחעגט ארימגיין פין שטאט צי שטאט בעטנדיק יידן וואס טוהט זיך, וואס הערט זיך, אזוי אש שיי וועלן ענטפערן א דאנק דעם אויבערשטן וכיו"ב

ד: ענין השמחה. פאר דעם (אין זיין תקופה) האט עס פשוט נישט עקזיסטירט. און אזוי אויך די ענין פון זינגען

ה: מעלת קיום המצוות בפועל איבער למדנות

און ס'איז דא נאך אסאך זאכן ועוד חזון למועד

און וועלכע פון די אלע האט סאטמארער רב געזאגט אז ס'איז נשתכח?
האט איר געזעהן די ערשטע תשובה אויף אייער פראגע?

אוועטאר
מילכיגער
שר האלפיים
תגובות: 2591
זיך איינגעשריבען אום: מיטוואך יולי 20, 2011 4:41 pm

פון מעלות

תגובהדורך מילכיגער » מאנטאג נובעמבער 25, 2013 12:45 am

א בחור קומט צוריק פון ווארשע קיין כעלם, זיין געבורטסארט.

- שלום עליכם משה

- עליכם ועל בניכם.

- נו משה וויזוי איז אין ווארשע? אין ישיבה?

-(קוקט אים אן פון אויבן אראן) אה! וואס ווייסטו וואס לערנען מיינט! אין ווארשע לערנט מען פלפול! נישט ווי דא ווי מ'לערנט שטחיות'דיג ווי בעביס.

- אזוי? וואס איז דאס פלפול?

-וואס הייסט? מ'טענה'ט זיך, מ'איז זיך מפלפל און ס'גייט א רויעך...

- איך פארשטיי נאך אלס נישט. אפשר ווייזטו מיר?

- ערלעדיגט. הייב אן. איך פרעג דיר א קשיא. לאמיר אנהייבן. וועלכע סדרה גייט די וואך?

- נח

-ווי קומט א ג' אין נח?

-וואס הייסט? ס'שטייט דאך נישט קיין גימל אין נח.

-(דרייט מיטן פינגער) פארוואס טאקע איז נישטא קיין גימל אין נח?

- פארוואס זאל יא זיין א גימל אין נח?

- (מיט א נצחון) אט דאס האב איך דאך גראד געפרעגט, ווי קומט א גימל אין נח... זעהסטו? דאס מיינט פלפול...


דאס איז נאר א משל. די נמשל איז די אשכול.
Dear Milkman: From now on please leave two pints every other day and one pint on the days in between, except Wednesdays and Saturdays when I don't want any milk.

kremenchunger
שר חמישים
תגובות: 71
זיך איינגעשריבען אום: דאנארשטאג מארטש 08, 2012 3:06 pm

תגובהדורך kremenchunger » מאנטאג נובעמבער 25, 2013 12:52 am

בעאבאכטער האט געשריבן:
kremenchunger האט געשריבן:
שתוקא בתרין האט געשריבן:סארי, נישט באמערקט אייער צווייטע תגובה. אבער פאר מיר גייען אריין אין די הסברים איז כדאי קודם צו זעהן וואס די תלמידי הבעש"ט [ווי צאנזער רב און נאך] האבן אליינס געשריבן און געזאגט דערוועגן. נאכדעם וועלן מיר זיך מפלפל זיין אין זייערע רייד.


דער בעש"ט'ס תורה האט אסאך פרטים וכו' אבער לאמיר נעמן אפאר ביישפילן פון אלערליי זייטן:
(אנטשולדיגט אבער איך וועל שרייבן בקיצור, האפנדיק אז די חבריא דדא זיינען שוין איינגעוואוינט מיט די ענינים)

א: ס'איז באוואסט אז פאר דעם בעש"ט איז עם ישראל געווען ווי צווי פעלקער, תלמידי חכמים (מיעוט) און אנשים פשוטים (מערסטע יודן). און ס'איז געווען אין א וועג אז לא קרב זה אל זה באזונדערע שולן וכו' און אז א ת"ח וואלט עפעס צו אן ע"ה וואלט עס געווען ווי מ"ת. און די בעש"ט איז געקומען און געוויזן די מעלה פון פשוט'ע יודן וכו' און אראפגענומען די מחיצה (און דאס איז געווען איינע פון די הויפטע פראבלעמען פון די מתנגדים...)

ב: דער חידוש בנוגע די באשאפונג פון יעדן רגע צו ניי

ג: שיהא שם שמיים שגור בפיו. און ווי ס'איז באוואוסט אז ער פחעגט ארימגיין פין שטאט צי שטאט בעטנדיק יידן וואס טוהט זיך, וואס הערט זיך, אזוי אש שיי וועלן ענטפערן א דאנק דעם אויבערשטן וכיו"ב

ד: ענין השמחה. פאר דעם (אין זיין תקופה) האט עס פשוט נישט עקזיסטירט. און אזוי אויך די ענין פון זינגען

ה: מעלת קיום המצוות בפועל איבער למדנות

און ס'איז דא נאך אסאך זאכן ועוד חזון למועד

און וועלכע פון די אלע האט סאטמארער רב געזאגט אז ס'איז נשתכח?
האט איר געזעהן די ערשטע תשובה אויף אייער פראגע?


נאכאמאל, אויב איר קענט רעדן קלאר וועט זיין גרינגער פאר מיר.

מיינט איר צו זאגן אז די אלע דערמאנטע איז נאר טפל און נישט דעם עיקר? איז וואס איז די עיקר?

kremenchunger
שר חמישים
תגובות: 71
זיך איינגעשריבען אום: דאנארשטאג מארטש 08, 2012 3:06 pm

תגובהדורך kremenchunger » מאנטאג נובעמבער 25, 2013 12:56 am

לכתחילה אריבער האט געשריבן:איך גיי לכאורה נישט זיין פון די וואס גייען טענה'ן מיט אייך איבער דעם ענין. כ'דענק אז אייער פראגע איז מיט אן אגענדע, און כ'ווייס נישט צו אונדער וועלטל איז די ריכטיגע פלאץ פאר די זאכן.


פארוואס ביסט חושד בכשרים?

לכתחילה אריבער האט געשריבן:אבער איין זאך ווילעך פרעגן, האלט איר רבינו מסאטמאר זי"ע האט נישט געוויסט דאס וואס איז האט געברענגט פון די "זיכרונות"?


אקיי מיט דעם קען מען שוין באמאכטן די אשכול... סאטמער רבי האט אלץ געוואוסט און ווער בין איך צוציק'ל קומען אן פראגן שאלות...

שתוקא בתרין
שר חמישים ומאתים
תגובות: 361
זיך איינגעשריבען אום: מוצ"ש נובעמבער 16, 2013 11:01 pm

תגובהדורך שתוקא בתרין » מאנטאג נובעמבער 25, 2013 12:58 am

צוציקל - האסט אזוי גוט געזאגט... זעה מיין תגובה צו דיר אין דעם אנדערן אשכול וואס דו האסט יעצט געעפנט. די תשובה איז גילטיג אויך פאר דא.

אוועטאר
מילכיגער
שר האלפיים
תגובות: 2591
זיך איינגעשריבען אום: מיטוואך יולי 20, 2011 4:41 pm

נאך א מעשה

תגובהדורך מילכיגער » מאנטאג נובעמבער 25, 2013 1:02 am

אין אר"י ווען א איד פרעגט דעם צווייטן אויפן אויטאבוס "רב יעקל, וויפל אזייגער איז? וועט ר יעקל ענטפערן "זייט מיר מוחל איל האב נישט קיין ציגרעטל און לאזט מיר אפ"...

דא קומט א איד אריין אין א קרעטשמע. קראצט זיך די מארדע און פרעגט "וואס מיינט פונקטליך וואס סאקמיר רב האט געזאגט נשתכח"?

זייט מוחל איר זענט נישט קיין גר. די גאנצע נושא איז באוויסט פאר יעדן חסיד. איז טאמער ווילט איר דאס דעבאטערן הרי טוב. ווילט איר פרובירן אויפצואווייזן אז דער ויא"מ האט געהאט א טעות, כל הכבוד. ווילט איר זיך נאר אננעמען פארן כבוד הבעל שם, נאך בעסער. (כאטש איר דארפט זיכער מאכן אז דאס וועט ניטש גיין שליש שליש זום זום ווי זעמל זאגט...) אבער למען השם ולמען הרחמים פארוואס די געמאכטע תמימות? מאכט אויף א אשכול "דעבאטע מיט סאטמאר רב" און יאללא.

איז היות איר זענט א נייער דא, געווענליך בעט מען זיך איבער דא פאר די הייליגע טעג אבער היות איך האב א פילינג אז דער ניק וועט נישט מאריך ימים זיין דא (נישט דער בעל הניק וואס גייט לעבן לאנגע געזונטע יארן) בעט איך שוין דיך איבער. NOTHING PERSONAL

אה! פאר איך פארגעס, טאמער נעמסט עס יא פערזענלעך זיי מיר מודיע אין אישי ווי אמשנעלסטן כדי איך זאל עס קענען מתקן זיין.
Dear Milkman: From now on please leave two pints every other day and one pint on the days in between, except Wednesdays and Saturdays when I don't want any milk.


צוריק צו “ידיעות התורה”

ווער איז אונליין

באנוצערס וואס דרייען זיך דא: נישטא קיין איינגעשריבענע באנוצערס און 2 געסט