סוכות בדרך הרבים איז עס אויסגעהאלטן?

געשמאקע ארטיקלן און בילדער וכדו'

די אחראים: אחראי, געלעגער

אוועטאר
טראבל מעיקער
שר האלף
תגובות: 1584
זיך איינגעשריבען אום: פרייטאג מארטש 11, 2016 2:00 pm
לאקאציע: ווי איך געפין מיך דאס פלאץ

תגובהדורך טראבל מעיקער » דינסטאג אוקטובער 03, 2017 8:24 am

ריפלעקטערס אין קאונס פאר די זיכערהייט פונעם סוכה.
אבער ס'גייט קיינעם נישט אהן וועגן די דורכגייערס.
IMG_20171003_082302.jpg
IMG_20171003_082302.jpg (339.73 KiB) געזעהן 1276 מאל
איזי

אוועטאר
קאמפיוטער עקספערט
שר האלף
תגובות: 1746
זיך איינגעשריבען אום: זונטאג דעצמבער 18, 2016 8:42 am

תגובהדורך קאמפיוטער עקספערט » דינסטאג אוקטובער 03, 2017 8:31 am

צום קעפל ניין און עס איז נישטא קיינער וואס איז מתיר און עס איז קלאר אז אויף די אויפען קען מען נישט נעמען אין חשבון אז מען איז מוחל ווייל די עולם איז קלאר נישט מוחל די גאנצע מחלוקת איז נאר אויב מען האט שוין יא געטוהון די גזילה צו מען קען מאכען א ברכה
.If at first you don’t succeed, call it version 1.0

בן מנחם
שר חמישים
תגובות: 76
זיך איינגעשריבען אום: דינסטאג מארטש 15, 2016 12:19 am

תגובהדורך בן מנחם » דינסטאג אוקטובער 03, 2017 9:11 am

צו קען מיר איינער מסביר זיין וואס די אויפברויז דא איז?

איז נישט די שיינקייט פון די שטאט דאס, עס טוט זיך עס לעבט זיך, עס איז א מצב פאר יו״ט סוכות, נוי סוכה, אתרוגים מיט הדסים אויף די גאסן, מעשטיפט זיך מען דרענגט זיך פון אלע זייטן, שמת בית השואבה מוזיק מטאנצט מעגייט מעקומט.... אבער יו״ט שמעקט אין די גאסן.... משא״כ די שטעטליך ווייסט מען ניטאמאל אז יו״ט קומט סיז שא שטיל פארשלאפן.... און פאר די בענעפיטס פון דעם שיינקייט קען מען זיך נישט אפּרייסן פון דעם שלאפלאזע שטאט ארויס צו די שטעטליך.

דעם הסבר הער איך א גאנץ יאר די מעלות פון די הייליגע שטאט....

וואס האט פאסירט דא פליצלונג? די מעלות שוין אויך נישט?

יענקל הכהן
שר העשר
תגובות: 16
זיך איינגעשריבען אום: זונטאג סעפטעמבער 24, 2017 4:57 pm

תגובהדורך יענקל הכהן » דינסטאג אוקטובער 03, 2017 10:17 am

אפט מאל געזעהן ממש ניסים ווען פרויען באגעגענט זיך מיט א קאר ביים פרובירן זיך אדער שטיפן מיט די קערידש אויפן ראוד.

איך ווייס נישט פון ווי עס קומט די לייכטזיניג

אוועטאר
יהיה כן
שר שמונת אלפים
תגובות: 8685
זיך איינגעשריבען אום: זונטאג מאי 03, 2009 2:25 pm

תגובהדורך יהיה כן » דינסטאג אוקטובער 03, 2017 10:32 am

איר זאלט מיר מוחל זיין אלע,
אבער קיינער האט דא נישט אפגעלערנט דעם בני יששכר
דער בני יששכר איז נאר נותן טעם אויף 'גזל מן העכו"ם' נישט אויף גזל מישראל
זיין טעם צו ווייזן נסיכות און חירות פון ישראל אויף די אוה"ע,
נישט נסיכות וחירות בין אדם לחבירו, וואס גרעניצט זיך מיט גזל וסכנה לרבים, ופשוט הוא להמעיין בדבריו היטב
יהי כן ה׳ עמכם וכו׳ לא כן לכו נא, כשאדם אומר כל דעביד רחמנא לטב עביד ואם רצון הבורא כן 'יהי כן', אזי 'ה' עמכם' - מדת הרחמים, 'לא כן' היינו שקורא תגר ואומר 'לא כן', אזי 'לכו נא הגברים', ממשיך גבורות ודינים (דברי ישראל פ' בא ד"ה יהי כן)

אוועטאר
שמן
שר חמישים ומאתים
תגובות: 405
זיך איינגעשריבען אום: מאנטאג נובעמבער 07, 2016 11:49 am

תגובהדורך שמן » דינסטאג אוקטובער 03, 2017 11:29 am

יהיה כן האט געשריבן:איר זאלט מיר מוחל זיין אלע,
אבער קיינער האט דא נישט אפגעלערנט דעם בני יששכר
דער בני יששכר איז נאר נותן טעם אויף 'גזל מן העכו"ם' נישט אויף גזל מישראל
זיין טעם צו ווייזן נסיכות און חירות פון ישראל אויף די אוה"ע,
נישט נסיכות וחירות בין אדם לחבירו, וואס גרעניצט זיך מיט גזל וסכנה לרבים, ופשוט הוא להמעיין בדבריו היטב

אויף אידען זאגט ער אז זיי זענען זיכער מוחל, נישט קיין שאלה בכלל, חוץ אויב איר זאגט די אמליגע אידען זענען געווען אנדערש, משא"כ היינט ...

אוועטאר
קאמפיוטער עקספערט
שר האלף
תגובות: 1746
זיך איינגעשריבען אום: זונטאג דעצמבער 18, 2016 8:42 am

תגובהדורך קאמפיוטער עקספערט » דינסטאג אוקטובער 03, 2017 11:39 am

ניין די אמליגע האבען נישט אריין אין רשות הרבים אויף אזא אופן אז עס זאל נישט זיין מעגליך מוחל צו זיין
.If at first you don’t succeed, call it version 1.0

אוועטאר
טראבל מעיקער
שר האלף
תגובות: 1584
זיך איינגעשריבען אום: פרייטאג מארטש 11, 2016 2:00 pm
לאקאציע: ווי איך געפין מיך דאס פלאץ

תגובהדורך טראבל מעיקער » דינסטאג אוקטובער 03, 2017 7:09 pm

איי וועלט האט עפעס אויפגעטון פאר פוסגייער...
IMG_20171003_180046.jpg
IMG_20171003_180046.jpg (328.4 KiB) געזעהן 1161 מאל
איזי

אוועטאר
שכל הישר
שר מאה
תגובות: 132
זיך איינגעשריבען אום: מאנטאג יולי 07, 2014 1:28 pm

תגובהדורך שכל הישר » דינסטאג אוקטובער 03, 2017 8:43 pm

בן מנחם האט געשריבן:צו קען מיר איינער מסביר זיין וואס די אויפברויז דא איז?

איז נישט די שיינקייט פון די שטאט דאס, עס טוט זיך עס לעבט זיך, עס איז א מצב פאר יו״ט סוכות, נוי סוכה, אתרוגים מיט הדסים אויף די גאסן, מעשטיפט זיך מען דרענגט זיך פון אלע זייטן, שמת בית השואבה מוזיק מטאנצט מעגייט מעקומט.... אבער יו״ט שמעקט אין די גאסן.... משא״כ די שטעטליך ווייסט מען ניטאמאל אז יו״ט קומט סיז שא שטיל פארשלאפן.... און פאר די בענעפיטס פון דעם שיינקייט קען מען זיך נישט אפּרייסן פון דעם שלאפלאזע שטאט ארויס צו די שטעטליך.

דעם הסבר הער איך א גאנץ יאר די מעלות פון די הייליגע שטאט....

וואס האט פאסירט דא פליצלונג? די מעלות שוין אויך נישט?


זעהט אויס אז די ביזט נאך קיינמאל נישט געגאנגן מיט א double carriage

אוועטאר
קנאפער ידען
שר שבעת אלפים
תגובות: 7994
זיך איינגעשריבען אום: זונטאג ינואר 06, 2013 10:06 pm
לאקאציע: וואו דער באשעפער וויל
פארבינד זיך:

מותר לכתחילה - פסק המשנה ברורה

תגובהדורך קנאפער ידען » זונטאג אוקטובער 08, 2017 6:39 pm

ויש אומרים האט געשריבן:וואס זאגט דער עולם וועגן בויען סוכות אויפ׳ן גאס וואס נעמט אוועק די גאנצע גאס סיי פאר דורכגייער אין סיי פאר מאטאריסטין ווי אויך נעמט דאס אוועק צענדיליגע פארקינג ספעיסעס וואס אין ברוקלין איז א יקר המציאות
ממילא ווען א איד׳לע בויעט זיך זיין קליין סוכה׳לע יוצא צו זיין די הייליגע מצוה, נא
אבער די אלע שול׳ן וואס כדי צו פארברענגען איין נאכט באושפוזאי ד...... דארף יעדער ליידען???
וואס זאגט דער עולם?

האט מיר איינער אריינגעשיקט אין אישי קעסטל צו אהערלייגן:
איך ווינדער זיך אז קיינער דא האט נאך נישט געשריבען...

אבער די שאלה איז קיין שאלה נישט. די פסק הלכה פון די משנה ברורה איז קלאר ווי די טאג. ער שרייבט און ביאור הלכה (סימן תרל"ז) אז מען איז קלאר יוצא מצות סוכה און מען קען ראיג מאכען די ברכה פון לישב בסוכה.

לשון ביאור הלכה: וכיון שהמלכות יש לה רשות למחות ואינה מוחה מסתמא מוחלת ע"ז לעשות סוכה בר"ה ואין כאן איסור גזילה כלל וע"ש שדעתו דא"צ ליטול רשות בפירוש ע"ז משר העיר דמסתמא נתון לו מדלא מוחין בידו ולכן שפיר יכול לברך ע"ש. סוף דבר הנוהגים להקל בזה אין למחות בידן כי רבו המתירין.

איז ווי איר זעהט איז די קלארע פסק הלכה פון די משנה ברורה אז די סוכות ברשות הרבים איז מותר און לכתחילה שבלכתחילה!! וויבאלד די שטאטלייט זענען נישט מוחה, זיי געבן נישט קיין טיקעטס, איז פשוט אז ס'שטערט זיי נישט און זיי זענען מוחל!!!


צו די אלע שרייבערס און מוחים אין די אשכול:
איר ווייסט וויפול אידישע קינדער מאכן ברכות לישב בסוכה און ניצען די שול סוכות וואס זענען געבויעט אויף די סיידוואק'ס סיי פאר קאווע און פאר שמחות בית השואבות און רעבישע טישן? חס ושלום צו זאגן אז אזויפול אידישע קינדער מאכען ברכות לבטלות! נאכדערצו ווען די משנה ברורה פסק'נט קלאר להתיר!

און איך קלער אפי' אז די אלע מוחים פון די אשכול: דארפען על פי דין אויסמעקן זייערע תגובות.. וויבאלד די ביאור הלכה פסק'נט קלאר אז ואין למחות... :lol: א פרייליכען מועד טייערע ברידער
לעצט פאראכטן דורך קנאפער ידען אום זונטאג אוקטובער 08, 2017 6:47 pm, מאל פאראכטן געווארן 1 סך הכל.
זה נהנה וזה לא חסר, קויפט איר אמאל אויף עמעזאן גייט צו עמעזאן דורך דעם לינק: www.amazon.com
-----
איך בין גאנץ א "קנאפער ידען", אבער קנאת סופרים תרבה… איך וויל וויסן ווי מער.
מען קען מיר קאנטעקטן אין טשעט אדער אימעיל gilyoinois@gmail.com

אוועטאר
טראבל מעיקער
שר האלף
תגובות: 1584
זיך איינגעשריבען אום: פרייטאג מארטש 11, 2016 2:00 pm
לאקאציע: ווי איך געפין מיך דאס פלאץ

תגובהדורך טראבל מעיקער » זונטאג אוקטובער 08, 2017 6:46 pm

קנאפער'ס אישי האט געשריבן:איז ווי איר זעהט איז די קלארע פסק הלכה פון די משנה ברורה אז די סוכות ברשות הרבים איז מותר און לכתחילה שבלכתחילה!! וויבאלד די שטאטלייט זענען נישט מוחה, זיי געבן נישט קיין טיקעטס, איז פשוט אז ס'שטערט זיי נישט און זיי זענען מוחל!!!

איך האב אמאל געהערט אז זיי פלעגן געבן א שארפע בריוו אז ביז צען טאג דארף עס זיין אראפגענומען :wink:
איזי

אוועטאר
יוראפ
שר עשרת אלפים
תגובות: 15708
זיך איינגעשריבען אום: דינסטאג אוקטובער 18, 2011 12:16 pm
לאקאציע: על אדמת נכר

תגובהדורך יוראפ » זונטאג אוקטובער 08, 2017 9:15 pm

אמאל פלעגט מען דארפן ארויסנעמען א פערמיט, ס'פלעגט הענגען אויפן סוכה, ווייס איך נישט צו ס'איז בטל געווארן אדער יא

אוועטאר
קנאפער ידען
שר שבעת אלפים
תגובות: 7994
זיך איינגעשריבען אום: זונטאג ינואר 06, 2013 10:06 pm
לאקאציע: וואו דער באשעפער וויל
פארבינד זיך:

תגובהדורך קנאפער ידען » מאנטאג אוקטובער 09, 2017 12:46 am

קנאפער'ס אישי האט געשריבן:איז ווי איר זעהט איז די קלארע פסק הלכה פון די משנה ברורה אז די סוכות ברשות הרבים איז מותר און לכתחילה שבלכתחילה!! וויבאלד די שטאטלייט זענען נישט מוחה, זיי געבן נישט קיין טיקעטס, איז פשוט אז ס'שטערט זיי נישט און זיי זענען מוחל!!!

אז מען שרייבט איין אישי קומט שוין נאך איינס. איינער טענה'ט:
די שטאט איז טאקע מוחל, אבער די אידן נישט. מען שטערט זיי די מנוחה, דאס איז די עכטע שאלה.
זה נהנה וזה לא חסר, קויפט איר אמאל אויף עמעזאן גייט צו עמעזאן דורך דעם לינק: www.amazon.com
-----
איך בין גאנץ א "קנאפער ידען", אבער קנאת סופרים תרבה… איך וויל וויסן ווי מער.
מען קען מיר קאנטעקטן אין טשעט אדער אימעיל gilyoinois@gmail.com

אוועטאר
זינגער
שר חמש מאות
תגובות: 747
זיך איינגעשריבען אום: דאנארשטאג נובעמבער 27, 2014 10:56 am

תגובהדורך זינגער » מאנטאג אוקטובער 09, 2017 1:18 am

דעיע יאר האט איינער אין בארא פארק געבויט א סוכה ביז אינמיטן די גאס, שיין פון זיי אז זיי האבען געלאזט א שמאלע וועג פאר קארס צו פארן.

איך האלט אז ס'איז סכנות נפשות, וואס געשעהט אז א קאר האקט "בטעות" אריין אין איינע פון די ווענט, און מ'האלט אונמיטן א טיש...
איך זינג נישט ווייל איך בין פרייליך

איך בין פרייליך ווייל איך זינג

אוועטאר
שנאפס
שר עשרת אלפים
תגובות: 15154
זיך איינגעשריבען אום: מאנטאג סעפטעמבער 12, 2011 9:59 pm
לאקאציע: אויף די קרעטשמע פאליצעס
פארבינד זיך:

תגובהדורך שנאפס » מאנטאג אוקטובער 09, 2017 1:22 am

לכאורה הערט מען א זעץ
kraitchmah עט גימעיל

חיים הערש
שר חמישים
תגובות: 54
זיך איינגעשריבען אום: דאנארשטאג מארטש 09, 2017 11:53 am

תגובהדורך חיים הערש » מאנטאג אוקטובער 09, 2017 1:54 am

אויף אמונת ישראל סוכה הענגט א פערמיט.

אוועטאר
קנאפער ידען
שר שבעת אלפים
תגובות: 7994
זיך איינגעשריבען אום: זונטאג ינואר 06, 2013 10:06 pm
לאקאציע: וואו דער באשעפער וויל
פארבינד זיך:

תגובהדורך קנאפער ידען » מיטוואך אוקטובער 11, 2017 12:01 am

קנאפער ידען האט געשריבן:
קנאפער'ס אישי האט געשריבן:איז ווי איר זעהט איז די קלארע פסק הלכה פון די משנה ברורה אז די סוכות ברשות הרבים איז מותר און לכתחילה שבלכתחילה!! וויבאלד די שטאטלייט זענען נישט מוחה, זיי געבן נישט קיין טיקעטס, איז פשוט אז ס'שטערט זיי נישט און זיי זענען מוחל!!!

אז מען שרייבט איין אישי קומט שוין נאך איינס. איינער טענה'ט:
די שטאט איז טאקע מוחל, אבער די אידן נישט. מען שטערט זיי די מנוחה, דאס איז די עכטע שאלה.

און יעצט א מענה צו דער צווייטער אישי. אביסל פון אן אישי מיט אייגענע ספייס.

כבוד הרב איר מיסד דער פונקט אדער האט איר נישט נאכגעקוקט במקור. דער משנ"ב איז דן בנושא ווען מען מאכט א סוכה ברה"ר און מען האט דאך נישט רשות פון די גויים זיכער נישט, און דער מג"א וויל מחמיר זיין, אבער ער פירט אויס ועי' בביה"ל.

אין ביאור הלכה זאגט ער (roughly) אז דעתו אז היינט באלאנגט די אלע רשותי הרבים פארן מלכות און אויב זיי לאזן (אדער זענען נישט מוחה וואס ווייזט אז זיי לאזן) איז נישטא קיין פראבלעם און אנדערע מענטשנס נישט לאזן אדער יא לאזן קומט נישט אריין. וע"ז כיוון כותב האישי הראשון.

איך ווייס אוודאי וואס דיר דריקט אז סוכ"ס איז דא מענטשן וואס עס געפעלט זיי נישט... אבער אויף דעם איז דער ענפער אז יענעמס נישט געפעלן אדער יא געפעלן איז כמעט טאטעלי אירעלעווענט. יעדע זאך וואס דו טוסט איז דא איינער וואס עס באדערט אים און ווער רעדט נאך אויב האסט א שיינע קאר אדער הויז אדער אויב האסט בכלל א קאר און פארנעמסט זיין פארקינג... וכדומה עד אין סוף.
זה נהנה וזה לא חסר, קויפט איר אמאל אויף עמעזאן גייט צו עמעזאן דורך דעם לינק: www.amazon.com
-----
איך בין גאנץ א "קנאפער ידען", אבער קנאת סופרים תרבה… איך וויל וויסן ווי מער.
מען קען מיר קאנטעקטן אין טשעט אדער אימעיל gilyoinois@gmail.com

ווערעצקי
שר חמש מאות
תגובות: 525
זיך איינגעשריבען אום: זונטאג מאי 14, 2017 3:17 pm

תגובהדורך ווערעצקי » מיטוואך אוקטובער 11, 2017 12:18 am

שמעתי אז הגאון ר' אברהם לייטנער זצ"ל, פלעגט נישט מאכן קיין לישב בסוכה אין אזא סוכה וואס איז געבויעט אויפן סיידוואק, ומכל שכן אויף די גאדער, און אפילו ביי זיין ביהמ"ד האט מען אזוי געבויעט, האט ער דארט נישט געגעסן של"ס, נאר אריבער ביי זיך אין שטוב אין זיין סוכה. האט ער חושש געווען אז ס'נישט אויסגעהאלטן אינגאנצן ע"פ הלכה.

גאפל
שר חמישים ומאתים
תגובות: 413
זיך איינגעשריבען אום: מאנטאג מארטש 14, 2016 9:52 pm

תגובהדורך גאפל » מיטוואך אוקטובער 11, 2017 9:58 am

קען איינער ברענגען נאך בילדער,
זאלן די וואס וואוינען נישט דארטן אויכעט קענען זעהן על מה יצא הקצף הזה..

רה''ק דקהל פורים
שר חמש מאות
תגובות: 774
זיך איינגעשריבען אום: זונטאג פאברואר 19, 2017 4:35 pm

תגובהדורך רה''ק דקהל פורים » מיטוואך אוקטובער 11, 2017 1:00 pm

קנאפער ידען האט געשריבן:
ויש אומרים האט געשריבן:וואס זאגט דער עולם וועגן בויען סוכות אויפ׳ן גאס וואס נעמט אוועק די גאנצע גאס סיי פאר דורכגייער אין סיי פאר מאטאריסטין ווי אויך נעמט דאס אוועק צענדיליגע פארקינג ספעיסעס וואס אין ברוקלין איז א יקר המציאות
ממילא ווען א איד׳לע בויעט זיך זיין קליין סוכה׳לע יוצא צו זיין די הייליגע מצוה, נא
אבער די אלע שול׳ן וואס כדי צו פארברענגען איין נאכט באושפוזאי ד...... דארף יעדער ליידען???
וואס זאגט דער עולם?

האט מיר איינער אריינגעשיקט אין אישי קעסטל צו אהערלייגן:
איך ווינדער זיך אז קיינער דא האט נאך נישט געשריבען...

אבער די שאלה איז קיין שאלה נישט. די פסק הלכה פון די משנה ברורה איז קלאר ווי די טאג. ער שרייבט און ביאור הלכה (סימן תרל"ז) אז מען איז קלאר יוצא מצות סוכה און מען קען ראיג מאכען די ברכה פון לישב בסוכה.

לשון ביאור הלכה: וכיון שהמלכות יש לה רשות למחות ואינה מוחה מסתמא מוחלת ע"ז לעשות סוכה בר"ה ואין כאן איסור גזילה כלל וע"ש שדעתו דא"צ ליטול רשות בפירוש ע"ז משר העיר דמסתמא נתון לו מדלא מוחין בידו ולכן שפיר יכול לברך ע"ש. סוף דבר הנוהגים להקל בזה אין למחות בידן כי רבו המתירין.

איז ווי איר זעהט איז די קלארע פסק הלכה פון די משנה ברורה אז די סוכות ברשות הרבים איז מותר און לכתחילה שבלכתחילה!! וויבאלד די שטאטלייט זענען נישט מוחה, זיי געבן נישט קיין טיקעטס, איז פשוט אז ס'שטערט זיי נישט און זיי זענען מוחל!!!


צו די אלע שרייבערס און מוחים אין די אשכול:
איר ווייסט וויפול אידישע קינדער מאכן ברכות לישב בסוכה און ניצען די שול סוכות וואס זענען געבויעט אויף די סיידוואק'ס סיי פאר קאווע און פאר שמחות בית השואבות און רעבישע טישן? חס ושלום צו זאגן אז אזויפול אידישע קינדער מאכען ברכות לבטלות! נאכדערצו ווען די משנה ברורה פסק'נט קלאר להתיר!

און איך קלער אפי' אז די אלע מוחים פון די אשכול: דארפען על פי דין אויסמעקן זייערע תגובות.. וויבאלד די ביאור הלכה פסק'נט קלאר אז ואין למחות... :lol: א פרייליכען מועד טייערע ברידער

וואו גענוי אין משנה ברורה שטייט אז דאס מיינט אויך ווען מען נעמט צו 'די גאנצע גאס' נישט איבערלאזנדיג קיין וועג דורכצוגיין, און נאך באופן וואס שטעלט אריין יונג און אלט אין סכנת נפשות?
דאס איז נוגע אייער 'תירוץ' אויפ'ן צווייטן אישי אויך. האט נישט גארנישט מיט געפעלט יא אדער נישט, עס איז פשוט סכנת נפשות (און דעמאלטס וועט מען אודאי שרייען אז דער דרייווער איז שולדיג). עס איז נישטא קיין שום היתר בעולם צו פארשטעלן די גאנצע סיידוואק + די פארקינג לעין און נישט צושטעלן א 'פארזיכערטע' וועג פאר פעדעסטריענס. קיין איין איינציגער רב, דיין אדער פוסק האט זיך נאכנישט געטרויט צו זאגן אז דיני בור ברשות הרבים זענען סוספענדירט אום סוכות.


צוריק צו “היימישע קרעטשמע”

ווער איז אונליין

באנוצערס וואס דרייען זיך דא: ממש אזוי און 11 געסט