ווי זאגט מען ארויס 101'טע מאל

די אחראים: אחראי, גבאי ביהמד

אוועטאר
לכאורה
שר עשרת אלפים
תגובות: 11823
זיך איינגעשריבען אום: דינסטאג אוקטובער 20, 2009 2:43 pm

ווי זאגט מען ארויס 101'טע מאל

תגובהדורך לכאורה » מיטוואך פאברואר 12, 2020 11:34 am

א איד האט געענדיגט ש"ס 101 מאל, און ער וויל עס זאגן פאר זיין חבר, ער איז אביסל פארלוירן פאר ווערטער:

"איך האב יעצט געענדיגט ש"ס צום הונדערט און איין מאל"? "צום הונדערט און ערשטן מאל"?
איך בין צוריקגעבליבן מיט טויזנטער אשכולות, אבער איך געב נישט אויף... שטייטליך און צוביסלעך וועט מען אי"ה "ווייס מאכן די קרעטשמע"

אוועטאר
farshlufen
שר עשרים אלפים
תגובות: 22512
זיך איינגעשריבען אום: פרייטאג נובעמבער 16, 2007 8:26 am
לאקאציע: אויף די פאליצעס אין ספרים שאנק

תגובהדורך farshlufen » מיטוואך פאברואר 12, 2020 11:46 am

כמדומני אז "צום הונדערט און איין מאל" איז ווייט פון ריכטיג.
זאלסט נישט שרעקן זיך נישט זארגן וואס די זון פארגייט
קומען וועט א נייער מארגן פיל מיט גליק און פרייד.

אוועטאר
איינס
שר שלשת אלפים
תגובות: 3478
זיך איינגעשריבען אום: דינסטאג סעפטעמבער 26, 2017 9:16 am

תגובהדורך איינס » מיטוואך פאברואר 12, 2020 11:47 am

ערשטן קומט נישט אריין דא ווייל סאיז נישט די ערשטע
ערשט איז טייטש פון ראשון
אחד איז טייטש פון איינס
הונדערט און איינס איז מאה ואחד נישט מאה וראשון

אבער וואס איז די פראבלעם מיט
איך האב יעצט געענדיגט ש"ס הונדערט און איין מאל
איך וואלט געזגאגט הונדערט און איינס, אבער איך כאפ פארוואס דו ווילסט נישט...

די פראבלעים איז אז דא פעלט א ״סטע״ און נארמאל וואלט מען עס געלייגט ביים סוף פונעם נאמבער די ערשטע די צוואנציגסטע די הונדערטסטע
ווען סאיז די 102 וואלט ער געזאגט הונדערט און צווייטע

משום מה נוצט מען נישט די הונדערט און איינסטע און דא איז די צימעשניש
ווייל הונדערט און ערשטע איז דאך אויך נישט ריכטיג
לעצט פאראכטן דורך איינס אום מיטוואך פאברואר 12, 2020 11:52 am, פאראכטן געווארן 2 מאל סך הכל.
אחד היה אברהם - שעבד את ה' רק על ידי שהיה אחד, שחשב בדעתו שהוא רק יחידי בעולם ולא הסתכל כלל על בני העולם.

אוועטאר
farshlufen
שר עשרים אלפים
תגובות: 22512
זיך איינגעשריבען אום: פרייטאג נובעמבער 16, 2007 8:26 am
לאקאציע: אויף די פאליצעס אין ספרים שאנק

תגובהדורך farshlufen » מיטוואך פאברואר 12, 2020 11:51 am

אגב, דער לכאורה האט גוטע חלומות..
זאלסט נישט שרעקן זיך נישט זארגן וואס די זון פארגייט
קומען וועט א נייער מארגן פיל מיט גליק און פרייד.

אוועטאר
איינס
שר שלשת אלפים
תגובות: 3478
זיך איינגעשריבען אום: דינסטאג סעפטעמבער 26, 2017 9:16 am

תגובהדורך איינס » מיטוואך פאברואר 12, 2020 11:53 am

גוטע חלומות אדער גוטע-חלומות?
די חלומות זענען גוט אדער ער חלומט גוט
אחד היה אברהם - שעבד את ה' רק על ידי שהיה אחד, שחשב בדעתו שהוא רק יחידי בעולם ולא הסתכל כלל על בני העולם.

אוועטאר
איינס
שר שלשת אלפים
תגובות: 3478
זיך איינגעשריבען אום: דינסטאג סעפטעמבער 26, 2017 9:16 am

תגובהדורך איינס » מיטוואך פאברואר 12, 2020 12:07 pm

איך זעה דא אין אצווייטע אשכול ווי איינער נוצט יא דעם הונדערט און איינסטע...

viewtopic.php?p=2104996#p2104996
אחד היה אברהם - שעבד את ה' רק על ידי שהיה אחד, שחשב בדעתו שהוא רק יחידי בעולם ולא הסתכל כלל על בני העולם.

אוועטאר
וועלטניק
שר האלף
תגובות: 1942
זיך איינגעשריבען אום: מיטוואך סעפטעמבער 02, 2015 5:27 pm

תגובהדורך וועלטניק » מיטוואך פאברואר 12, 2020 12:30 pm

איינס האט געשריבן:ערשטן קומט נישט אריין דא ווייל סאיז נישט די ערשטע
ערשט איז טייטש פון ראשון
אחד איז טייטש פון איינס
הונדערט און איינס איז מאה ואחד נישט מאה וראשון

ווייס איך נישט פארוואס האסט אפגעמאכט מיט אזא זיכערקייט אז ערשטע איז נישט ריכטיג, דאס איז ווארשיינליך יא דאס ריכטיגסטע.

אוועטאר
איינס
שר שלשת אלפים
תגובות: 3478
זיך איינגעשריבען אום: דינסטאג סעפטעמבער 26, 2017 9:16 am

תגובהדורך איינס » מיטוואך פאברואר 12, 2020 12:32 pm

וועלטניק האט געשריבן:ווייס איך נישט פארוואס האסט אפגעמאכט מיט אזא זיכערקייט אז ערשטע איז נישט ריכטיג, דאס איז ווארשיינליך יא דאס ריכטיגסטע.

ערשטע איז די ערשטע
די הונדערט און איינסטע איז שוין הונדערט מאל נאכן ערשטן

האסט שוין געזעהן אין לשה״ק שרייבן מאה וראשון?
אדער אין ענגליש Hundred and First?
אחד היה אברהם - שעבד את ה' רק על ידי שהיה אחד, שחשב בדעתו שהוא רק יחידי בעולם ולא הסתכל כלל על בני העולם.

אוועטאר
איינס
שר שלשת אלפים
תגובות: 3478
זיך איינגעשריבען אום: דינסטאג סעפטעמבער 26, 2017 9:16 am

תגובהדורך איינס » מיטוואך פאברואר 12, 2020 12:48 pm

צו אויסקלארן
ראשון מיינט אחד מן האחדים
ווען איך האב זיבן טעג אין א וואך איז די ערשטע טאג יום ראשון די צווייטע יום שני וכו׳
און אין אידיש: די ערשטע טאג, די צווייטע טאג, וכו׳

אחד איז איינער פאר זיך.
ווען מציילט זאכן נוצט מען אחד שניים שלשה און אין אידיש איינס צוויי דריי.
ווייל ווען איך צייל דעם ערשטן מטבע איז ער נאר נאך איינער אליין און האט גארנישט מיט זיך.
און באמערק טאקע אז ווען איך רעד פון איהם מכלל כולם זאג איך די ערשטע מטבע און נישט די איינסטע מטבע.

בעצם איז בכלל נישט שייך צו זאגן די איינסטע, ווייל די ׳סטע׳ נוצט מען טאקע ווען סאיז דא א צווייטע און א דריטע איז די 1 איינסטע,
אבער דאס איז א סתירה מיטן איינס ווייל ער איז איינער פאר זיך.

און לאמיר צוענדיגן מיטן ערנסטער מאכן די שמועס
איינמאל טרעפן מיר אחד אנשטאט ראשון,
ויהי ערב ויהי בוקר יום אחד.
לכאורה וואלט דאך געדארפט שטיין יום ראשון ווייל סאיז דאך איינס פון זיבן,
דרש חז״ל ידוע אז ער איז געווען אחד אליין אין די וועלט ווייל די מלאכים זענען באשאפן געווארן יום שני.
אבער על פי פשוטו איז מסביר אבן עזרא אז טאקע ווייל סאיז נאך נישט געווען די זיבן טעג איז נישט שייך צו זאגן יום ראשון, ווייל ער איז נאך געווען איינע פאר זיך און דערפאר שטייט יום אחד.

אין אידיש טייטש מען:
יום אחד איין טאג (נישט ערשטע טאג),
יום שני די צווייטע טאג (און נישט צוויי טעג, ווייל די צווייטע טאג איז נישט צוויי טעג, סאיז איינער פון צוויי).
אחד היה אברהם - שעבד את ה' רק על ידי שהיה אחד, שחשב בדעתו שהוא רק יחידי בעולם ולא הסתכל כלל על בני העולם.

חוח בין השושנים
שר האלף
תגובות: 1081
זיך איינגעשריבען אום: זונטאג מאי 19, 2019 12:30 pm

תגובהדורך חוח בין השושנים » מיטוואך פאברואר 12, 2020 12:53 pm

איינס האט געשריבן:איך זעה דא אין אצווייטע אשכול ווי איינער נוצט יא דעם הונדערט און איינסטע...

http://www.ivelt.com/forum/viewtopic.ph ... 6#p2104996

טויזנט-און-איינסטע איז 1001% נישט-ריכטיג (פונקט ווי 1001% איז נישט ריכטיג...).
נאר יענער שוטה וואס נוצט עס דארט (איימסארי פארן זיין אזוי שארף :evil: ; און כ'מיין נישט 'בשבילי נברא'), ניצט אסאך מאל פאני ווערטער בדווקא, להגדיל הטראסק ולהוסיף השמאלץ!
נישט יעדער וואס דרייווט איין מפ"ש שטייטער פון מיר, איז א גולם. נישט יעדער וואס דרייווט איין מפ"ש שנעלער פון מיר, איז א חיה רעה. נישט יעדער וואס האלט אנדערש פון מיר, איז אומגערעכט.

אוועטאר
איינס
שר שלשת אלפים
תגובות: 3478
זיך איינגעשריבען אום: דינסטאג סעפטעמבער 26, 2017 9:16 am

תגובהדורך איינס » מיטוואך פאברואר 12, 2020 12:55 pm

חוח בין השושנים האט געשריבן:
איינס האט געשריבן:איך זעה דא אין אצווייטע אשכול ווי איינער נוצט יא דעם הונדערט און איינסטע...

viewtopic.php?p=2104996#p2104996

טויזנט-און-איינסטע איז 1001% נישט-ריכטיג (פונקט ווי 1001% איז נישט ריכטיג...).
נאר יענער שוטה וואס נוצט עס דארט (איימסארי פארן זיין אזוי שארף :evil: ; און כ'מיין נישט 'בשבילי נברא'), ניצט אסאך מאל פאני ווערטער בדווקא, להגדיל הטראסק ולהוסיף השמאלץ!

:lol:
די לץ איינער, איך מיין איינסטער...

איך האב גראדע געשיקט צו בשבילי נברא׳ס תגובה

אבער אז דו ווילסט אז מזאל כאפן וואס דו האסט געוואלט
האט איר דא חוח׳ס איינסטע תגובה
viewtopic.php?p=2104961#p2104961
אחד היה אברהם - שעבד את ה' רק על ידי שהיה אחד, שחשב בדעתו שהוא רק יחידי בעולם ולא הסתכל כלל על בני העולם.

אוועטאר
לכאורה
שר עשרת אלפים
תגובות: 11823
זיך איינגעשריבען אום: דינסטאג אוקטובער 20, 2009 2:43 pm

תגובהדורך לכאורה » מיטוואך פאברואר 12, 2020 12:56 pm

איך האב נישט קיין חלומות, כ'האב דאס מגיה געווען פאר אן אויסגאבע
איך פערזענליך וואלט געשריבן "הונדערט און ערשטע" (ווי 'וועלטניק' זאגט)
אבער וויבאלד דאס קוקט אפשר אויס מאדנע ביי מאנכע, האב איך גענומען א וועג ארויס און געשריבן "די 101'טע מאל"...
איך בין צוריקגעבליבן מיט טויזנטער אשכולות, אבער איך געב נישט אויף... שטייטליך און צוביסלעך וועט מען אי"ה "ווייס מאכן די קרעטשמע"

אוועטאר
איינס
שר שלשת אלפים
תגובות: 3478
זיך איינגעשריבען אום: דינסטאג סעפטעמבער 26, 2017 9:16 am

תגובהדורך איינס » מיטוואך פאברואר 12, 2020 1:07 pm

איינס האט געשריבן:צו אויסקלארן
ראשון מיינט אחד מן האחדים
ווען איך האב זיבן טעג אין א וואך איז די ערשטע טאג יום ראשון די צווייטע יום שני וכו׳
און אין אידיש: די ערשטע טאג, די צווייטע טאג, וכו׳

אחד איז איינער פאר זיך.
ווען מציילט זאכן נוצט מען אחד שניים שלשה און אין אידיש איינס צוויי דריי.
ווייל ווען איך צייל דעם ערשטן מטבע איז ער נאר נאך איינער אליין און האט גארנישט מיט זיך.
און באמערק טאקע אז ווען איך רעד פון איהם מכלל כולם זאג איך די ערשטע מטבע און נישט די איינסטע מטבע.

בעצם איז בכלל נישט שייך צו זאגן די איינסטע, ווייל די ׳סטע׳ נוצט מען טאקע ווען סאיז דא א צווייטע און א דריטע איז די 1 איינסטע,
אבער דאס איז א סתירה מיטן איינס ווייל ער איז איינער פאר זיך.

און לאמיר צוענדיגן מיטן ערנסטער מאכן די שמועס
איינמאל טרעפן מיר אחד אנשטאט ראשון,
ויהי ערב ויהי בוקר יום אחד.
לכאורה וואלט דאך געדארפט שטיין יום ראשון ווייל סאיז דאך איינס פון זיבן,
דרש חז״ל ידוע אז ער איז געווען אחד אליין אין די וועלט ווייל די מלאכים זענען באשאפן געווארן יום שני.
אבער על פי פשוטו איז מסביר אבן עזרא אז טאקע ווייל סאיז נאך נישט געווען די זיבן טעג איז נישט שייך צו זאגן יום ראשון, ווייל ער איז נאך געווען איינע פאר זיך און דערפאר שטייט יום אחד.

אין אידיש טייטש מען:
יום אחד איין טאג (נישט ערשטע טאג),
יום שני די צווייטע טאג (און נישט צוויי טעג, ווייל די צווייטע טאג איז נישט צוויי טעג, סאיז איינער פון צוויי).

און ווי מקען ארויסלאזן אן א שטיקל רמב״ם:
א-לוה זה אחד הוא ואינו שנים ולא יתר על שנים. אלא אחד. שאין כיחודו אחד מן האחדים הנמצאים בעולם. לא אחד כמין שהוא כולל אחדים הרבה. ולא אחד כגוף שהוא נחלק למחלקות ולקצוות. אלא יחוד שאין יחוד אחר כמותו בעולם.

און יעצט ווערט נאר שווער וואס איז פשט פון
אני מאמין באמונה שלמה שהבורא יתברך שמו הוא ראשון והוא אחרון.

אבער ווער סווייסט אז די אני מאמין׳ס האט נישט דער רמב״ם געשריבן און נאך עטליכע טעותים דא דארט.
(און די גרעסטע טעות מיטן אויפטוישן השגחה פרטית צו ידיעת ה׳ ביי די 10׳טע אני מאמין)

דער רמב״ם שרייבט:
היסוד הרביעי הקדמות. והוא שנאמין כי זה האחד האמור, הוא קדמון בהחלט, וכל נמצא זולתו בלתי קדמון בערכו אליו.

איך זאג נישט מזאל טוישן יעצט דעם נוסח האני מאמין.
אבער איך זאג עס אני מאמין באמונה שלימה שהבורא יתברך שמו הוא קדמון ואין קדמון זולתו.

גראדע אין יגדל שטייט יא ראשון (און סאיז דא וואס האלטן אז דער רמב״ם האט דאס מחבר געווען).
קַדְמוֹן לְכָל דָּבָר אֲשֶׁר נִבְרָא/רִאשׁוֹן וְאֵין רֵאשִׁית לְרֵאשִׁיתוֹ.
דער מחבר האט טאקע גלייך צוגעלייגט ואין ראשית לראשיתו.
(מה עוד אז פון א פיוט איז נישט שייך העכט צו פרעגן ווייל ער האט געוואלט נוצן די מליצה ואין ראשית לראשיתו, אבער דא קריכט שוין אריין אין מחלוקת אבן עזרא קעגן קליר. און טאקע אבן עזרא אין זיין פיוט שרייבט: א-ל אחד בראני).
אחד היה אברהם - שעבד את ה' רק על ידי שהיה אחד, שחשב בדעתו שהוא רק יחידי בעולם ולא הסתכל כלל על בני העולם.

אוועטאר
וועלטניק
שר האלף
תגובות: 1942
זיך איינגעשריבען אום: מיטוואך סעפטעמבער 02, 2015 5:27 pm

תגובהדורך וועלטניק » מיטוואך פאברואר 12, 2020 1:18 pm

הרב איינס, כ'האב שוין געזען דיינע אויסקלארונגען ביי דיין ערשטן תגובה ס'א שאד דיין איבעריגע טייפונג, איך טענה נאר אז דו האסט דאס אליינס אפגעמאכט, און אויף דעם האב איך געפרעגט פארוואס דו האסט אזוי אפגעמאכט..
איך ווייס אויך אז ס'איז אביסל מאדנע, און דערפאר נוץ איך עס קיינמאל נישט אבער פאר איינער וואס מוז דאס אמאל בהכרח נוצן איז דאס ווארשיינליך די ריכטיגע וועג.
און יא, אין ענגליש שרייבט מען יא אזוי

אוועטאר
איינס
שר שלשת אלפים
תגובות: 3478
זיך איינגעשריבען אום: דינסטאג סעפטעמבער 26, 2017 9:16 am

תגובהדורך איינס » מיטוואך פאברואר 12, 2020 1:23 pm

וועלטניק האט געשריבן:און יא, אין ענגליש שרייבט מען יא אזוי

איך בין נישט דער גרויסער מבין אויף ענגליש
אבער איך האב נאכקיינמאל געהערט מזאל אזוי זאגן

און ניין איך האב ניט אליין אפגעמאכט, איך שרייב דיר אז סאיז מכללי הדקדוק
אחד היה אברהם - שעבד את ה' רק על ידי שהיה אחד, שחשב בדעתו שהוא רק יחידי בעולם ולא הסתכל כלל על בני העולם.

חוח בין השושנים
שר האלף
תגובות: 1081
זיך איינגעשריבען אום: זונטאג מאי 19, 2019 12:30 pm

תגובהדורך חוח בין השושנים » מיטוואך פאברואר 12, 2020 1:28 pm

כאניש (אוי, איך האב נישט) געלייענט דעם גאנצן דין ודברים דא, אבער 'הונדערט-און-ערשטע מאל' איז בהחלט דער געווינער.
נישט יעדער וואס דרייווט איין מפ"ש שטייטער פון מיר, איז א גולם. נישט יעדער וואס דרייווט איין מפ"ש שנעלער פון מיר, איז א חיה רעה. נישט יעדער וואס האלט אנדערש פון מיר, איז אומגערעכט.

אוועטאר
וועלטניק
שר האלף
תגובות: 1942
זיך איינגעשריבען אום: מיטוואך סעפטעמבער 02, 2015 5:27 pm

תגובהדורך וועלטניק » מיטוואך פאברואר 12, 2020 1:30 pm

איינס האט געשריבן:
וועלטניק האט געשריבן:און יא, אין ענגליש שרייבט מען יא אזוי

איך בין נישט דער גרויסער מבין אויף ענגליש
אבער איך האב נאכקיינמאל געהערט מזאל אזוי זאגן

און ניין איך האב ניט אליין אפגעמאכט, איך שרייב דיר אז סאיז מכללי הדקדוק


סא דו זאגסט אז ס'איז מכללי הדקדוק נישט צו שרייבן ערשטע? איך הער (-; איי געס ביסט גערעכט, איך וואלט נאר געקענט באשטיין צו זעהן א קאפיע פון דיין אידישן דקדוק בוק
עניוועי, יא, אין ענגליש זאגט מען אזוי, מיט דאס אז דו האסט נאכנישט געהערט קען איך דיר נישט העלפן

חוח בין השושנים
שר האלף
תגובות: 1081
זיך איינגעשריבען אום: זונטאג מאי 19, 2019 12:30 pm

תגובהדורך חוח בין השושנים » מיטוואך פאברואר 12, 2020 1:33 pm

בנוגע ענגליש זע דא

פון ענגליש קען מען אבער נישט ברענגען א ראי' צו אידיש, ווייל אין אידיש זאגט מען איין-און-צוואנציגסטע, און אין ענגליש איז עס twenty first. ממילא איז 101 נישט אנדערש.

אין דויטש: das hundert erste mal
לעצט פאראכטן דורך חוח בין השושנים אום מיטוואך פאברואר 12, 2020 1:35 pm, מאל פאראכטן געווארן 1 סך הכל.
נישט יעדער וואס דרייווט איין מפ"ש שטייטער פון מיר, איז א גולם. נישט יעדער וואס דרייווט איין מפ"ש שנעלער פון מיר, איז א חיה רעה. נישט יעדער וואס האלט אנדערש פון מיר, איז אומגערעכט.

אוועטאר
איינס
שר שלשת אלפים
תגובות: 3478
זיך איינגעשריבען אום: דינסטאג סעפטעמבער 26, 2017 9:16 am

תגובהדורך איינס » מיטוואך פאברואר 12, 2020 1:34 pm

חוח בין השושנים האט געשריבן:כאניש (אוי, איך האב נישט) געלייענט דעם גאנצן דין ודברים דא, אבער 'הונדערט-און-ערשטע מאל' איז בהחלט דער געווינער.

איך וואלט געזאגט סאיז דער געווינער אפשר אזוי ווי כאניש

ווייל אויך אויב משרייבט אזוי איז עס נישט גרעמער ריכטיג
און דאס איז אויך די תשובה פאר די אידישע כללי הדקדוק בוק, מדארף נישט קיין בוק צו וויסן וואס איז ריכטיג

איך האב הונדערט און איינס דאלער
אדער איך האב הונדערט און הערשט דאלער

יעצט צום פוינט אז מזאגט יא אויף ענגליש
אז דו זאגסט ווייסטו לכאורה וואס דו זאגסט, אבער יתכן אז סאיז נישט ריכטיג און סהאט זיך אריינגערוקט
למעשה אין אידיש האט זיך דאס נישט אריינגערוקט (והא ראי׳ ער איז געקומען פרעגן ווייל סהאט איהם נישט גוט געקלינגען...)
אחד היה אברהם - שעבד את ה' רק על ידי שהיה אחד, שחשב בדעתו שהוא רק יחידי בעולם ולא הסתכל כלל על בני העולם.

אוועטאר
איינס
שר שלשת אלפים
תגובות: 3478
זיך איינגעשריבען אום: דינסטאג סעפטעמבער 26, 2017 9:16 am

תגובהדורך איינס » מיטוואך פאברואר 12, 2020 1:36 pm

חוח בין השושנים האט געשריבן:בנוגע ענגליש זע דא

פון ענגליש קען מען אבער נישט ברענגען א ראי' צו אידיש, ווייל אין אידיש זאגט מען איין-און-צוואנציגסטע, און אין ענגליש איז עס twenty first. ממילא איז 101 נישט אנדערש.

אין דויטש: das hundert erste mal

ווילסט זעהן א שיינע זאך.

Screen Shot 2020-02-12 at 1.35.38 PM.png
Screen Shot 2020-02-12 at 1.35.38 PM.png (17.07 KiB) געזעהן 479 מאל


נישט אז דער קאמפיוטער איז דער מכריע

אבער ווען משרייבט ווען לפי הכללים וואלט ער געטייטשט הפעם המאה ואחד
(דאנט ווארי דער טרענסלעיטער בלייבט א בהמה און ווען מלייגט אריין די טיים רעדט ער צוזאם שטותים און הבלים)

Screen Shot 2020-02-12 at 1.39.38 PM.png
Screen Shot 2020-02-12 at 1.39.38 PM.png (13.45 KiB) געזעהן 477 מאל

Screen Shot 2020-02-12 at 1.39.44 PM.png
Screen Shot 2020-02-12 at 1.39.44 PM.png (12.32 KiB) געזעהן 477 מאל
אחד היה אברהם - שעבד את ה' רק על ידי שהיה אחד, שחשב בדעתו שהוא רק יחידי בעולם ולא הסתכל כלל על בני העולם.

גרשון
שר חמישים ומאתים
תגובות: 351
זיך איינגעשריבען אום: מאנטאג פאברואר 18, 2019 11:01 pm

תגובהדורך גרשון » מיטוואך פאברואר 12, 2020 1:41 pm

קודם א מזל טוב צו דעם איד וואס האט געענדיגט ש"ס אזויפיל מאל - אפגעזען ווי אזוי מ'זאל עס זאגן.

בנוגע 101 בין איך אויף איין בלאט מיט וועלטניק: הונדערט און ערשטע. איך זע נישט וואס די ראיה פון ראשון איז; זינט ווען איז אידיש פארפליכטעט צו לשה"ק דקדוק? יעדע שפראך האט זיך אירע כללים. ראשון איז מלשון "קאפ", קען עס בהכרח נישט זיין עפעס אנדערש ווי דאס סאמע ערשטע, ס'זאגט אבער גארנישט אויף אידיש. אלנפאלס, אזוי זאגט מען עס, און הרב איינס האט נישט צוגעשטעלט קיין זאכליכע אלטערנאטיוו.

אגב, דאכט זיך אז ס'איז ריכטיגער 1טער, 2טער, 3טער ווי 1'טער, 2'טער, 3'טער - כ'זע נישט פארוואס דאס שטריכל זאל זיך דא אויספעלן.
ס'איז א פארגעניגן זיך צו מתווכח זיין מיט א ראציאנאלן מענטש

אוועטאר
איינס
שר שלשת אלפים
תגובות: 3478
זיך איינגעשריבען אום: דינסטאג סעפטעמבער 26, 2017 9:16 am

תגובהדורך איינס » מיטוואך פאברואר 12, 2020 1:42 pm

איך האב נאר געברענגט לשה״ק לקרב הענין

אבער לאז אפ לשון קודש
וואס די חילוק צווישן איינס און ערשטע

(רמז: איינס איז איינער אליין און ערשטע איז איינער פון עטליכע)
אחד היה אברהם - שעבד את ה' רק על ידי שהיה אחד, שחשב בדעתו שהוא רק יחידי בעולם ולא הסתכל כלל על בני העולם.

אוועטאר
קלאָצקאָפּ
שר שלשת אלפים
תגובות: 3102
זיך איינגעשריבען אום: דינסטאג יולי 25, 2017 9:24 pm

תגובהדורך קלאָצקאָפּ » מיטוואך פאברואר 12, 2020 1:49 pm

כ'בין מיך מצרף צו די וואס זאגן הונדערט און ערשטע.

געהערט אמאל זאגן "היינט געפאלט די הונדערט און איין'טע יארצייט", הוי האט עס געגרילצט...

גרשון
שר חמישים ומאתים
תגובות: 351
זיך איינגעשריבען אום: מאנטאג פאברואר 18, 2019 11:01 pm

תגובהדורך גרשון » מיטוואך פאברואר 12, 2020 1:49 pm

איינס האט געשריבן:איך האב נאר געברענגט לשה״ק לקרב הענין

אבער לאז אפ לשון קודש
וואס די חילוק צווישן איינס און ערשטע

(רמז: איינס איז איינער אליין און ערשטע איז איינער פון עטליכע)

דער זעלבער חילוק ווי צווישן צוויי און צווייטע.
ס'איז א פארגעניגן זיך צו מתווכח זיין מיט א ראציאנאלן מענטש

אוועטאר
איינס
שר שלשת אלפים
תגובות: 3478
זיך איינגעשריבען אום: דינסטאג סעפטעמבער 26, 2017 9:16 am

תגובהדורך איינס » מיטוואך פאברואר 12, 2020 1:53 pm

גרשון האט געשריבן:
איינס האט געשריבן:איך האב נאר געברענגט לשה״ק לקרב הענין

אבער לאז אפ לשון קודש
וואס די חילוק צווישן איינס און ערשטע

(רמז: איינס איז איינער אליין און ערשטע איז איינער פון עטליכע)

דער זעלבער חילוק ווי צווישן צוויי און צווייטע.

לאמיר פרעגן אנדערש וואס איז די חילוק צווישן איינס און ערשט
אחד היה אברהם - שעבד את ה' רק על ידי שהיה אחד, שחשב בדעתו שהוא רק יחידי בעולם ולא הסתכל כלל על בני העולם.


צוריק צו “שפראך, גראמאטיק און דקדוק”

ווער איז אונליין

באנוצערס וואס דרייען זיך דא: ערעב פייוועל און 2 געסט